• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Världens finaste klocka?

Equilibrium

Garth
2-Faktor
En del har fler en ett alternativ, jag kompletterar därför med i mitt tycke det vackraste uret för kvinnor.

image.jpg

Francois Paul Journe's "Elegante".
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Tonneauboett är riktigt vackert. Men tavlan är trasig kl 4, eller är det en komplikation?
Klockan som är elektro-mekanisk har en funktion som fungerar som så att efter 30 minuter av stillhet, stannar klockan.
Tiden hålls dock reda på i ett minne, och när man tar upp klockan igen så flyttar sig visarna till korrekt tid och så är klockan igång igen. Denna komplikation spar mycket batteri, FPJ utlovar 10 års batterilivslängd om klockan används dagligen, och 18 år ifall klockan är i sitt 'sovande' tillstånd. Halvmåne 'hålet' i urtavlan visar den, jag citerar FPJ:s informationsblad om klockan
"Motion detection oscillating weight visible on the dial" så nu vet du :)
 

noxela

Omega
Klockan som är elektro-mekanisk har en funktion som fungerar som så att efter 30 minuter av stillhet, stannar klockan.
Tiden hålls dock reda på i ett minne, och när man tar upp klockan igen så flyttar sig visarna till korrekt tid och så är klockan igång igen. Denna komplikation spar mycket batteri, FPJ utlovar 10 års batterilivslängd om klockan används dagligen, och 18 år ifall klockan är i sitt 'sovande' tillstånd. Halvmåne 'hålet' i urtavlan visar den, jag citerar FPJ:s informationsblad om klockan
"Motion detection oscillating weight visible on the dial" så nu vet du :)
Jag inte bara vet, utan kan till och med nu uppskatta vad som först såg ut som en defekt.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Klockan som är elektro-mekanisk har en funktion som fungerar som så att efter 30 minuter av stillhet, stannar klockan.
Tiden hålls dock reda på i ett minne, och när man tar upp klockan igen så flyttar sig visarna till korrekt tid och så är klockan igång igen. Denna komplikation spar mycket batteri, FPJ utlovar 10 års batterilivslängd om klockan används dagligen, och 18 år ifall klockan är i sitt 'sovande' tillstånd. Halvmåne 'hålet' i urtavlan visar den, jag citerar FPJ:s informationsblad om klockan
"Motion detection oscillating weight visible on the dial" så nu vet du :)

Fan
Vad
COOLT!!! :woot:
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Vit panda på tidig skruvdaytona med stålbezel.

Blir inte bättre än så om man gillar sportklockor.

image.jpeg
 

Sorubim

Audemars
Världens finaste vet jag inte, men jag diggar utseendet på Junghans Max Bill, och andra Bauhaus-inspirerade modeller skarpt...

27361d1340442627-junghans-meister-junganschronoscopeblack2.jpg


Junghans-max-bill-by-max-bill-Automatic-027-350000-12964-4.jpg


2015_02_Meister_Handaufzug_027_3504_00_Beauty_02.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Denna utan tvekan, visar att less is more. Nästan alla ovan är överarbetade "show offs" då knappast skönhet är det som är framträdande. Folk har en tendens att blanda ihop utseende med antalet komplikationer och pris.. Tror knappast folk skulle inreda sina hem på samma anskrämliga vis eller spöka ut sin bil så...

image.jpg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Klockan som är elektro-mekanisk har en funktion som fungerar som så att efter 30 minuter av stillhet, stannar klockan.
Tiden hålls dock reda på i ett minne, och när man tar upp klockan igen så flyttar sig visarna till korrekt tid och så är klockan igång igen. Denna komplikation spar mycket batteri, FPJ utlovar 10 års batterilivslängd om klockan används dagligen, och 18 år ifall klockan är i sitt 'sovande' tillstånd. Halvmåne 'hålet' i urtavlan visar den, jag citerar FPJ:s informationsblad om klockan
"Motion detection oscillating weight visible on the dial" så nu vet du :)
Tack för lektionen. Nu gillar till och med jag den klockan :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Denna utan tvekan, visar att less is more. Nästan alla ovan är överarbetade "show offs" då knappast skönhet är det som är framträdande. Folk har en tendens att blanda ihop utseende med antalet komplikationer och pris.. Tror knappast folk skulle inreda sina hem på samma anskrämliga vis eller spöka ut sin bil så...

image.jpg
Nu svär man väl i kyrkan men i mina ögon så är denna både "för mycket" och "plåttrig".
Tvåfärgad bezel, datumbubbla, lollipop och extra visare för gmt. Rörigt är bara förnamnet.
Jag vet att många gillar denna men det är helt enkelt inte för mig. Ber om ursäkt om jag trampar på tår...
 

_jonte

Patek
Denna utan tvekan, visar att less is more. Nästan alla ovan är överarbetade "show offs" då knappast skönhet är det som är framträdande. Folk har en tendens att blanda ihop utseende med antalet komplikationer och pris.. Tror knappast folk skulle inreda sina hem på samma anskrämliga vis eller spöka ut sin bil så...

image.jpg
Håller med om att 1675 kanske är den mest fulländade designen inom sportklockor. Kan dock inte bestämma mig om jag gillar gilt eller matt bäst.
 

16610

Patek
2-Faktor
Finns väldigt många fina klockor. Vilken den finaste är går inte att säga. Jag gillar min 114060:)
 

Norra

Panerai
Nu svär man väl i kyrkan men i mina ögon så är denna både "för mycket" och "plåttrig".
Tvåfärgad bezel, datumbubbla, lollipop och extra visare för gmt. Rörigt är bara förnamnet.
Jag vet att många gillar denna men det är helt enkelt inte för mig. Ber om ursäkt om jag trampar på tår...
Varför ber du om ursäkt? Rolex är tråkigt i mitt tycke, man behöver väl inte be om ursäkt om man tycker Breitling är för plottrigt?
 
Topp