• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Världens minsta klocktillverkare

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Någon som känner till Isländska klockor ? Hittade denna reklamlapo i Reykjavik och blev nyfiken
IS Watch Co
JS Watch Co gör bl.a klockorna till isländska kustbevakningen så det är rätt långt från en Casiobutik.
Sif+Nart+40mm+Collection

SIF N.A.R.T med vattentålighet till 1000 m.

http://www.jswatch.com/
Gillar många av deras modeller och de tillverkas vad jag vet i butiken i Reykjavik.

@Equilibrium vet säkert mer.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hej boys !

Tyvärr så vet jag inte speciellt mycket om J.S klockorna. Deras butik ligger på Laugavegur i Reykjavik, motsvarigheten till Drottninggatan hemma. Har vart inne där en gång men det är över 15 år sedan. Har dock för mig att de får delarna tillverkade åt sig utomlands, och monterar så ihop klockorna här på Island.

Kolla in deras hemsida (engelsk version finns) som @Mforce länkade till här ovanför :)

Ser att deras nyaste klocka är en version framtagen i samband med Islands framgångar i fotbolls-EM.
Limiterad till 100 st. (jaja personligen är jag inte speciellt imponerad av limited editions som en del här säkert vet)
 
Senast ändrad:

StrawberryFields

Sir Notalot
Spanade lite på dem för ett par år sedan. Minns jag rätt så sitter det verk från ETA i klockorna.
Pris från ca 20k om jag missminner mig.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
På hemsidan hittar jag inga prisuppgifter...
Det står att man gärna kan ta kontakt på tel: 00354-551-4100 för prisuppgifter.
Tänk bara på att tidsskillnaden nu under sommaren är -2 timmar.
 
Senast ändrad:

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Var där för några år sedan, farsan (Omega-gubbe) köpte en 101'a och är hur nöjd som helst. Gilbert (urmakaren som pillar ihop dem) är både rolig och trevlig, butiken är på isländskt manér en liten familjebusiness som ligger i ett hål i väggen. Klockorna är väldigt fina för vad de är (standardverk i Top-utförande med väldigt fina boetter, tavlor och övriga material), jag går själv och tänker över huruvida man skulle köpa på sig en Sif NART när man ska dit nästa gång.

Vill man ha en uppdaterad prislista kan man maila dem, länken finns på hemsidan. Vad jag har hört (oklart vart) har priserna stegrats den senaste tiden, om det beror på fluktueringar i CHF eller ökad efterfrågan vågar jag inte svara på. I vilket fall är det ett fantastiskt besök om man ändå är i Reykjavik, har man aldrig varit på Island är det förtrollande både på vintern och sommaren (& halvvägs till Amerikat!).
 

_Utopi

Omega
Detta var ju riktigt trevliga klockor. Tåls att spana vidare på.
Om någon får tag i prislistan får ni gärna lägga upp den =)
 

Rey

Rolex
Intressant! Som halvislänning så tilltalar ju idén att äga en isländsk klocka rätt rejält! Överkomliga priser också vilket är kul :)
 

Husse

Patek
Jobbade i helgen på kattutställningen i Sundsvall, assisterade en isländsk domare.
Passade på att fråga honom om JS Watches, då visade det sig att han bor granne med firman och morsar på dem varje dag!
 

Husse

Patek
Har en liten spaning på gång här...
Tror inte jag känner nån som nöjer sig med ett nördområde!
För mig är det katter och klockor, har en kompis som nördar klockor och HD och Indian. För denna islänning är det katter och viner osv.
Nästan så man tror att det finns en speciell gen vi är drabbade av;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har en liten spaning på gång här...
Tror inte jag känner nån som nöjer sig med ett nördområde!
För mig är det katter och klockor, har en kompis som nördar klockor och HD och Indian. För denna islänning är det katter och viner osv.
Nästan så man tror att det finns en speciell gen vi är drabbade av;)
Den manliga samlargenen, omöjlig att bli av med.
 

Oniel

Panerai
Kul med microtillverkare :) min sambo var inne i deras butik för ca 1 år sedan och berättade om det när hon kom hem, hade inte hört talas om dem innan men verkar vara trevliga klockor :)
 

Snokas

Omega
2-Faktor
Jag bumpar denna tråd sex år efter senaste inlägget…
Har klockorna hållit måttet över tid? Är ni fortfarande nöjda?
 
Topp