• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Världens sämsta "liknande produkt"?

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Ofta så funkar ju eBays algoritmer för att hitta och föreslå liknande produkter ganska bra - ofta till och med samma märke och modell - men här förstår jag inte riktigt hur det gick till...

Hade lagt till ett litet Breguet-kit i min bevakningslista (nej inte riktigt min budget, men jag var nyfiken på att se vad den skulle säljas för...)

En ganska påkostad låda med ett armbandsur, ett fickur och lite godis:

upload_2017-7-2_11-14-41.png

upload_2017-7-2_10-57-19.png


Man kan ju misstänka att det inte finns jättemånga likadana ute på eBay så jag har förståelse för att det nog inte gick att hitta och föreslå en likadan, men att eBay tyckte att detta är ett alternativ, till och med "a similar item".... :facepalm:

upload_2017-7-2_11-3-48.png



Hur tänkte eBays algoritm här??? Känns som programmerarna har lite att göra även efter semestern... :)

Har ni sett värre exempel eller har jag i och med denna hittat världshistoriens sämsta matchning?
 

Bilagor

  • upload_2017-7-2_11-11-3.png
    upload_2017-7-2_11-11-3.png
    97 KB · Visningar: 38
Topp