• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Världsmästarur på järnvägstur

Camo00

Patek
Idag var dagen kommen för mig att bege mig ut på resande fot, och likt Bibelns förlorade son åka tåget hela vägen från St Olof till Brösarp. Inte det modernaste tåget i Statens Järnvägars stall, men både raskt och bekvämt!

Uret som fick vara min punktliga kompanjon för dagen heter Atlantic Världsmästarur, och lever med bravur upp till epitetet.

Innan avfärd telefonerade jag till Brösarp för att ombesörja transport för resans sista etapp.

DSC_0020.jpg




Resan förflöt utan besvär och jag passade på att njuta av såväl bildskön utsikt som frisk luft.

DSC_0050.jpg



Inga indianer siktas!

DSC_0043.jpg




Mot slutet av resan satte tristessen klorna i mig, varpå jag skaffade trevligt resesällskap i form av en slö husfluga som agerade fripassagerare.

DSC_0033.jpg




Resan lider mot sitt slut när den stolta järnhästen rider in mot Brösarps station, strax bredvid skjutbanan.

DSC_0030.jpg




Punktligt såklart.

DSC_0064.jpg




Upphämtad av en apostladroska. Strax slut på äventyret. Tack för visat intresse.

DSC_0065.jpg
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Ser kul ut. Vem anordnade det där?

Järnvägsentusiaster är ett trevligt släkte. Vi rev en gång en gammal gångbro som järnvägsmuseets i Gävles personal hämtade upp på sin fritid. De kom körande i ett gammalt RC-lok med träkaross från 40-talet. Fan så coolt det var... :)
 
Topp