• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Värt att byta från Iphone 5 till 5s ??

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ngn här som kör iphone 5s? Är den sååå mycket bättre?

Det enda jag kan tänka som är på plussidan med den nya 5s är att den har stöd för svenska 4g nätet, fingerläsaren e såå jävla onödigt :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
4G är monstersnabbt och fingerläsaren är grym för oss som är tvungen att ha en säker lösenkod för vi har skithemliga mail och grejer på luren. Otroligt värt när man har någon sorts diagnos som kräver att man kollar alla nya mail som ramlar in var tredje minut.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
4G är monstersnabbt och fingerläsaren är grym för oss som är tvungen att ha en säker lösenkod för vi har skithemliga mail och grejer på luren. Otroligt värt när man har någon sorts diagnos som kräver att man kollar alla nya mail som ramlar in var tredje minut.

Mjaoooo njaa , kan vara vissa fall självklart som fingerläsaren kanske tjänar sitt syfte. men 95% av användarna tycker nog bara det är en het gadget och använder inte fingerläsaren seriöst.
Frågan är också HUR säker den är …jämfört med låskoden etc. Det måste ju iaf gå lika snabbt att slå in 4 nuffror som att scana sin tass ;)
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
4G är monstersnabbt och fingerläsaren är grym för oss som är tvungen att ha en säker lösenkod för vi har skithemliga mail och grejer på luren. Otroligt värt när man har någon sorts diagnos som kräver att man kollar alla nya mail som ramlar in var tredje minut.

Vad kör du för operatör förresten, vad har du ungefär i snitt på trafik ner i mb på 4g nätet
Om du kör typ "speedtest"

Nyfiken :)
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Jag funderar mer på om det är värt att byta min 4S till 5S. Känns som marginell skillnad...?
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag funderar mer på om det är värt att byta min 4S till 5S. Känns som marginell skillnad...?

4s till 5s känns ju mer värt faktiskt än 5 till 5s.
Snabbheten på alla plan kommer märkas av väldigt mycke från 4s till 5s helt klart.
4s hade inga problem med kameran medans 5 har sin purple flare bugg. Antar att den är borta på 5s ;)

Hoppas dom får bukt med sina appcrashar i ios 7 också, inte helt 100 än även då ios 7 kom med sin fjärde uppdatering för några dagar sen
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Nej är mitt korta svar

Däremot att gå från 4 till 5 tycker jag är stor skillnad, 4ans skärm känns väldigt liten numera.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
4G är monstersnabbt och fingerläsaren är grym för oss som är tvungen att ha en säker lösenkod för vi har skithemliga mail och grejer på luren. Otroligt värt när man har någon sorts diagnos som kräver att man kollar alla nya mail som ramlar in var tredje minut.

Låter som jag måste byta direkt.
 
  • Like
Reactions: Per

jabla

Sarlacc
Låter som jag måste byta direkt.

Jag är skeptisk :)

IPhonAqua.jpg
 

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
5S är det bästa sedan skivat bröd! Mervärdet i vanliga 5 jämfört med 4 / 4S var enligt mitt tycke noll, men med 5S känns det som en ny generation i näven. 4G is "da shit", för mig som sitter med ett ADSL ut telejacket hemma så är 4G överlägset mitt wi-fi, har även kört "side by side" test med 3G telefon för att se skillnaden i att plocka ned web sidor etc. och skillnaden är milsvid! Fingeravtryckssensorn kan låta löjlig men jag lovar att man vänjer sig fort och när man nu skall slå kod (jobbtelefon "gamla" iphone 5) känns det otroligt avigt. Helt klart bästa "leksak" jag skaffat på länge (förutom klockor då naturligtvis :happyhappy: )
 

Marhoi

Friends of KS
Jag bytte från 4 till 5s, och jag märker knappt någon skillnad.


Gör du inte? Jag gjorde samma byte och skillnaden är total. Nu går det faktiskt använda telefonen på ett vettigt sätt. iOS7 sög långsamt musten ur min stackars 4:a.
För att besvara trådstartarens fråga - nej, från 5 kan jag tycka att det är ovärt. Vänta i så fall på 6:an.
 

David

Bödeln
Bara fingerlösen gör det värt uppgraderingen, för mig i alla fall. Kameran är grym, och den är snabbare.
 

Maxim

Cartier
I och med IOS7 vill jag snabbt uppgradera. Det är sorgligt jobbigt att använda mig av min 4S med ios7, det slukar ju allt minne. Telefonen måste hela tiden ladda om appar när jag byter mellan dem, den klarar inte ens att hålla föregående sida i minnet när man surfar, vilket innebär att den laddas om och man hamnar längst upp. Drygt som attans.

Problemet är att jag är föräldraledig, och det känns ju lagom smidigt att be om en ny jobbtelefon nu när man kommer tillbaka i mars...
 

Marc

Breitling
Bytte från 4S till 5S för några veckor sedan, från Tele2 till Tre.

Känns verkligen som ett upplyft, 4S'en började bli rejält trött efter 2 år. Använder dock inte fingeravtrycksläsaren på femman så värst mycket, förutom när man laddar ner appar i App Store. Sjukt skönt att trycka dit fingret istället för att skriva i lösenord :) I övrigt en riktigt snabb telefon. Tummen upp!
 
Topp