Någon som har några erfarenheter av Västerås guld? Hemsidan ser minst sagt tacky ut? Kan man köpa en Rolle där?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Intressant, saken är att de inte har några papper på klockan jag funderar på. Kan man lita på att den är äkta? Hade varit fint att ta den till Nymans, då det verkar ligga på gångavstånd och få äktheten verifierad innan man bränner sina surt förvärvade...
Ingen aning faktiskt, aldrig varit där. Men borde inte konsumentköplagen gälla? T.o.m. bilhandlare måste ju ge garanti sedan en tid tillbaka. Var hittar du deras klockor? Ser inga på hemsidan...Hittade en gammal dinka som jag funderar att åka o kika på, vill dock inte göra mig besväret att resa till V-ås om det inte handlar om en seriös säljare. Vet du att de lämnar garanti på sina klockor?
Kanske är jag överkänsligt men eftersom mina fackkunskaper kring ur är något knapphändiga vill jag gärna försäkra mig om att klockan är äkta innan jag slår till...
Tackar för detta, låt oss hoppas att den gode @Ernesto har något att bidra med här. Vet ni om Nymans i Västerås kan kontrollera äkthet och skriva äkthetsintyg en lördag medans man väntar?
Syftar du på Nymans eller den lokala guldprånglarn?Hej. Nej dom skickar iväg klockan för äkthetskonttoll om dom tycker att det är värt det. Dom har kontrollanter i Stockholm .
Hur många gånger vill du ha samma svar?Låter rimligt Weberg. Frågan är bara hur pålitliga dessa små guldprånglare är... Man skulle ju vilja ta klockan till en AD för verifiering innan man betalar men om Nymans inte gör sådant verkar det svårt. Något annat förslag kring hur man försäkrar sig mot otrevliga överaskningar?
Generellt sett brukar jag nöjja mig med 12ggr.Hur många gånger vill du ha samma svar?
Tackar för att du delar dina erfarenheter Af Sjödahl! Har du koll på hur man skiljer en 14K från en 18K 16013 och hur man ser att det är korrekt armband till boetten?