• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vårens auktioner (Kaplans, Stockholms auktionsverk och Bukowski länkade i första inlägget)

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Så klockorna finns inne i stan? Inte ute i Frihamnen?

Jag åker till Frihamnen och hoppas det finns klockor där. Om inte kommer jag att fokusera mycket hårt på dryck och tilltugg...

upload_2019-3-21_12-48-50.png
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Den som jag tyckte var roligast - dessvärre helt omöjlig då någon satt dit en integrerad guldlänk och hyfsat svårt att få dit lugs och bandstift för läderband...
20190321_172457.jpg
20190321_172424.jpg
20190321_172444.jpg


Inleddes förresten med en ganska trevlig supersnabb dragning av den moderna klockhistorien av Per Ekelund...
20190321_172829.jpg
 
Senast ändrad:

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
@bbits Om inte smeden varit ett pucko så går den förmodligen att löda lös.
Den är ju dock modifierad så krävs nya bandhorn osv. Förmodligen Buscherer som gjort modden?
Mycket möjligt/troligt. Länken dock inte solid utan väldigt lätt så nog svårt att räkna hem operation/nya bandhorn/läderband med guldvärdet i länken... Beror naturligtvis vad slutpriset blir men den ligger ju på 62k nu så det är ju en del pengar...

Någon som har ett "referenspris" på en "oförstörd"?

Edit: hittade den här:
Edit2: inte "jump hour" på alla dessa ref. 1862...

upload_2019-3-23_18-15-22.png
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Mycket möjligt/troligt. Länken dock inte solid utan väldigt lätt så nog svårt att räkna hem operation/nya bandhorn/läderband med guldvärdet i länken... Beror naturligtvis vad slutpriset blir men den ligger ju på 62k nu så det är ju en del pengar...

Någon som har ett "referenspris" på en "oförstörd"?

Edit: hittade den här:
upload_2019-3-23_18-15-22.png
Detta ex har ju redan varit uppe två ggr. En gång osåld på 40' och den andra gången blev den rätt mycket dyrare. Verkar dock inte som köparen betalade?
 

Psykel

Patek
Har ledande bud på båda Rolexarna jag var intesserad av. Får se hur det går! Ligger rätt lågt just ju, lär ju rusa lite när det väl är dags. Spännande ändå!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Detta ex har ju redan varit uppe två ggr. En gång osåld på 40' och den andra gången blev den rätt mycket dyrare. Verkar dock inte som köparen betalade?
Handlaren som köpte den trodde att det var ett ihopplock. Han gillade inte att verket var märkt på engelska och inte franska. Jag vet inte om det bara var en dålig ursäkt för att han missat huvudvärken men luggarna men det var iaf anledningen han nämnde till mig efter att han inte löst ut den.

Kan tycka att det är irriterande med folk som vinner auktioner och sedan inte köper. Man borde göra sin research innan...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Försökte hänga med på den här Prexan. men blev rätt högt över utrop. Något som man som novis missat?
https://online.auktionsverket.se/1903/623201-prexa-mens-watch-/
Hade ögonen på den med. Den har helt enkelt många rätt. Stor boett, vattentät, bra verk, tidig och i fint skick. Däremot visste jag inte vad den skulle sluta på. Följde med spänning då jag har en med blanksvart galvanisk tavla. Med detta prisläge är det nog säljläge.
92DBD94A-49B3-4C8D-B48E-A65C95000809.jpeg
 
Senast ändrad:

Audacion

Omega
Som sagt, vad tror ni om den här tavlan? Kan den vara renoverad? Ser väldigt glansig ut för att komma från 1958? Annars är jag rätt sugen på klockan.
0.jpeg
 

Psykel

Patek
32 mm och manuell med skruvkrona? Väldigt begränsad kundgrupp.
Möjligt, men helt klart i min smak. Har ju en förkärlek för små sportur. Har dessutom två manuella Vostokdykare med skruvkrona. Deras kronor är ju klart sladdrigare än en Rolexkrona bör vara, och känner inte några direkta problem där.
En Rolex för under 10.000 oavsett modell borde väl vara ett fynd?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Möjligt, men helt klart i min smak. Har ju en förkärlek för små sportur. Har dessutom två manuella Vostokdykare med skruvkrona. Deras kronor är ju klart sladdrigare än en Rolexkrona bör vara, och känner inte några direkta problem där.
En Rolex för under 10.000 oavsett modell borde väl vara ett fynd?
Håller jag inte riktigt med om, men vad jag tycker är ju inte heller speciellt relevant. Fint litet ärligt armbandsur!
 
Topp