• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vårklockan...

Steker i solen med cappuccino och SubC på Café Luxviken efter en långpromenad, vi lattepappor har ett hårt liv... ;-)

4671B90A-573F-4919-9B15-83A0B9E4CB08-4545-0000051A7B22CC65_zps6fcc6738.jpg
 

Fabian

Patek
2-Faktor
skulle aldrig ta med mig klockan till gymmet. hur lätt som helst för något att se vad man har på armen innan man låser in den.
 

Josef B

Bestraffaren
Livsfarligt att ha klocka på sig överhuvudtaget, lika bra att vi säljer dem och börjar med frimärken.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Kör alltid klockan på gymmet. Jobbigt om den blir stulen i skåpet och bör palla lite släng och däng. De är till för att användas.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: Vårklockan...

Varför skulle det inte funka just under marklyft? Jag menar det enda man gör är att greppa stången och låta den hänga död. Jag kan förstå om vi snackar frivändningar, då är det rätt obekvämt med klocka. Fast jag bär aldrig klocka på gymmet, undantaget vid spinning.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
 

Ninen79

Audemars
easy rider skrev:
Kör alltid klockan på gymmet. Jobbigt om den blir stulen i skåpet och bör palla lite släng och däng. De är till för att användas.

Kör du tungt marklyft på gymmet? Inte? Prova det isåfall och med klockan på handleden så kommer du snart att starta en tråd som heter "min klocka fortar sig med 30 sek på en timme..." :D
 

Ninen79

Audemars
Re: Sv: Vårklockan...

MKRGG skrev:
Varför skulle det inte funka just under marklyft? Jag menar det enda man gör är att greppa stången och låta den hänga död. Jag kan förstå om vi snackar frivändningar, då är det rätt obekvämt med klocka. Fast jag bär aldrig klocka på gymmet, undantaget vid spinning.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2

Det är studsen/slaget när man drämmer hela paket i golvet som klockan inte mår bra av. Kör du 10 reps x 5 set så blir det 50 hårda slag.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: Vårklockan...

Lugnt och försiktigt och fullfölj rörelsen. Finns ingen som helst anledning att slänga stången i backen oavsett vikt.

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: Vårklockan...

Saxar lite från styrkelabbet för att illustrera vad jag skrev ovan.

"Antingen kan du hålla emot på vägen ner och utföra en tydlig excentrisk fas, eller så sparar du på krutet till fler lyft. Vilket av det du än gör: Se till att sätta ned stången kontrollerat och med anspänning i kroppen. Se bara till att inte studsa stången i marken, utan låt den ligga död mellan varje lyft"
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Om man kör så tungt är det bäst att köra på podie eller på skyddsmattor som dämpar både ljudet och slitaget. Finns inte heller någon mening med att köra 10x5 på marklyft, bättre med 5x5.
 

paradis

Audemars
Ninen79 skrev:
morrism skrev:
Ninen79 skrev:
Härligt! På väg hem från gymmet med "Hulken "...

Va30A0rklockan_zpse666c25f.jpg

Gymmar du med hulken på?

Den hänger med men sedan inlåst i klädskåpet :)



Lås den INTE i skåpet.Vet om flera som har blivit av med sina klockor.Vill inte skrämma dig,bara att det inte ska hända dig också.Det går några runt i Skåne,började i Trelleborg någon hade blivit av med sin Rolex från skåpet.Efter några dagar igen i en annan småstad,på Gym,klockan i skåpet.
 

Ninen79

Audemars
paradis skrev:
Ninen79 skrev:
morrism skrev:
Ninen79 skrev:
Härligt! På väg hem från gymmet med "Hulken "...

Va30A0rklockan_zpse666c25f.jpg

Gymmar du med hulken på?

Den hänger med men sedan inlåst i klädskåpet :)



Lås den INTE i skåpet.Vet om flera som har blivit av med sina klockor.Vill inte skrämma dig,bara att det inte ska hända dig också.Det går några runt i Skåne,började i Trelleborg någon hade blivit av med sin Rolex från skåpet.Efter några dagar igen i en annan småstad,på Gym,klockan i skåpet.

Det ska jag tänka på! Tack för omtanken :)
 
Topp