• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin Boutique i NYC (Hodinkee)

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
En trevlig video från Hodinkee, rapport från Vacheron Constantins butik i New York. Ett intressant inslag är att detta är en av tre VC-butiker som säljer vintage Vacheron, renoverade och med intyg:

the VC boutique in New York is one of only three stores in the entire world that features the brand's Collectionneurs line, which are full serviced and warrantied vintage watches from the mark's incredible history.

 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Buuuuu jag skulle eg flugit till NY nästa Fredag, hade vart sjukt nice besöka ex deras butik.

Hade dessutom fingret på avtryckaren för en VC Overseas Chrono nyligen, men blev inget då.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Snygga klockor! Kanske blir ett besök där nästa vecka då. Dock med största sannolikhet tomhänt hemgång... =)
 

4cie

Rolex
2-Faktor


Det måste väl finnas nå läderremmar till VC Overseas Chronograph som man kan köpa för en tusing eller två?

En sak jag däremot inte fattar är varför många klockor ska vara så skitiga och smutsiga när de läggs ut till försäljning på pantbanken eller Kaplans.
Är det så svårt att doppa länken i ultraljudsbad innan? Blir ju mycket mer attraktivt för en eventuell köpare.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Det måste väl finnas nå läderremmar till VC Overseas Chronograph som man kan köpa för en tusing eller två?

En sak jag däremot inte fattar är varför många klockor ska vara så skitiga och smutsiga när de läggs ut till försäljning på pantbanken eller Kaplans.
Är det så svårt att doppa länken i ultraljudsbad innan? Blir ju mycket mer attraktivt för en eventuell köpare.
Det har jag heller aldrig
Fattat! Slarv! gör rent uren!
 
Topp