• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron constantin Overseas 47040

Vad vet ni om denna klocka?! Hur är beg marknaden för vacheron? Stiger som Rolex och patek eller rasar?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    180.3 KB · Visningar: 293
  • image.jpg
    image.jpg
    162 KB · Visningar: 255

Chrisse

Patek
2-Faktor
Kunde inte sagt det bättre själv ..,
Det är väl inte inhouse , vilket man kanske kan begära i detta prisläge?

Är det med calibre 1226 skall det vara helt inhouse, medans vissa andra VC-verk är baserade på JLC.
Dock är detta nog inte en exakt sanning, råder en del tveksamheter om detta.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor

Från samma sida

The watch gallery salesperson was adamant that this Overseas was 100% in house and 100% vacheron. The VC boutique salesperson was explaining that the reason the overseas doesn't have the geneva seal is that it's built in a different factory outside of geneva, but again when I questioned the movement origins which I am 99% sure are JLC, he simply stated, it's 100% Vacheron. A quick visual check of the cal 1226 and to me that definately looks like a modifued JLC movement.

Också samma sida

47040 with caliber 1226 - caliber is from Piguet. Time only with date.

MEN, beroende på vart man läser får man olika sanningar.
Skulle ev också kunna vara så att Kalibre 1226 kan ha ändrats över tid.. men hursomhelst, det är ett kvalitativt urverk i.
 
  • Like
Reactions: Ako

fc2

Rolex
Kunde inte sagt det bättre själv ..,
Det är väl inte inhouse , vilket man kanske kan begära i detta prisläge?

Intressant det där. PP 5070/5970/3870, VC Patrimony Traditionnelle Chronograph, PP 2499 och AP RO 5402/15200/15202 har Lemania, Valjoux samt JLC-urverk och där hyllar man dessa klockor men när VC's instegare har JLC då ska man helt plötsligt förvänta sig in-house. Jag får inte ihop det.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Intressant det där. PP 5070/5970/3870, VC Patrimony Traditionnelle Chronograph, PP 2499 och AP RO 5402/15200/15202 har Lemania, Valjoux samt JLC-urverk och där hyllar man dessa klockor men när VC's instegare har JLC då ska man helt plötsligt förvänta sig in-house. Jag får inte ihop det.
Det handlar väl om tycke och smak...
Om jag personligen skulle köpt en klocka i prisläget 50-100.000kr så tror jag att jag skulle vilja ha inhouse...
Det är bla därför jag har dragit mig från att köpa enklare Panerai...
 
Topp