- Pris
- 69 000 sek
- Returpolicy
- Enligt överenskommelse
- Bilder Skickat
- Ja
Bytesvärde 75 000 kr.
Testar att ha ute den ett tag för att se om man får något spännande bytesförslag. Intressanta märken och modeller: Rolex: Explorer 114270, 16570 vit.
Panerai: 111, 372, 422.
Här har ni chansen att köpa en klocka från "the holy trinity" som består av Patek Philippe, Audemars Piguet och Vacheron Constantin. Riktigt fin och ovanlig Vacheron Constantin Overseas från första generationen, ref 72050. Detta är alltså 35mm versionen med ett kronometer certifierat kvartsverk (cal 1320) som baseras på Girard Perregauxs cal.1320 (se bilden längst ner som kommer från nätet). Endast 10% av denna generation var kvarts. Bärs större än 35mm tack vare den integrerade länken, snarare som 37-38mm skulle jag säga. Mina handleder mäter cirka 17,5cm, och länken passar precis. Fler länkbitar går att beställa via Nymans. Denna ref har en svart Sigma-dial (se symbolerna vid sidan om "swiss made"), vilket innebär att index och visare är i vitguld. Otrolig finish, och länken är tjockare vid boetten för att stegvis smalna av vilket är ganska läckert. Länken är även blankpolerad på undersidan vilket gör att den känns silkeslen mot huden. Trippel säkerhetsmekanism vid spännet vilket känns tryggt. 150 meter WR, och en otroligt vacker baksida. Går som ett schysstare kvartsverk förväntas göra!
Recension:
Finns såklart en del hairlines/swirls/minimala märken på de blanka ytorna vilket är oundvikligt, men inga dings. Vågar påstå att klockan är opolerad. Bilderna är tagna under starkt ljus i syfte att illustrera skicket så bra det går, och ska ses som en del av beskrivningen. Ser dock inte så illa ut irl (jämför med bilderna längre ner i annonsen).
Tveka inte på att skicka iväg ett PM om du vill ha fler bilder eller har några frågor.
Jag förbehåller mig rätten att dra tillbaks annonsen, dock inte om man kommit överens om affär.
Klockan finns i Falkenberg, men kan även skicka klockan med postnords värdefrakt. Jag bjuder självklart på fraktkostnaden. Swish is king!
Referenstråd: https://klocksnack.se/threads/apelsin-med-urverk.142304/
Tack till klocksnack för ett fantastiskt forum och möjligheten att annonsera.
Senast ändrad: