• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin Overseas Chronograph

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tack för trevlig recension! Bra med lite jämförelser med Daytonan, och bilderna förmedlar dina budskap.

EDIT: Grattis till cool klocka också såklart, om jag inte redan skrivit det :)
 

MrJon

Cartier
Bra recension och riktigt snygg klocka. Brukar inte vara så förtjust i länkarmband men den där föll mej i smaken :)
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Tack för den uppdaterade infon! Mycket bra skrivet och ett stort grattis till en fantastisk klocka!
En Overseas är något som även funnits på min radar en längre tid. VC gör verkligen fantastiska klockor :)
 
Fortfarande lika kär i klockan. Den blänker rätt mycket och får en del blickar på sig.vet men vad Vacheron Constantin är, så förstår man. Annars, vilken klocka som helst :)
 

Chagall

Cartier
En av mina absoluta favoritmodeller från min absoluta favorittillverkare! En dag ska jag ha en, en dag...

Galet bra val för övrigt! Den länken är inte dålig den!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Riktigt snygg! Bra köp :) Visst är det Genta som designat den med? Ursprungsmodellen alltså
 

jhm

Panerai
Bestämde mig tillslut för att köpa en VC Overseas. Tyvärr hittade jag inte mycket om denna klocka i Sverige på de olika forumen, därav denna tråd.

Jag funderade själv på om jag skulle köpa den varianten med läder eller stålband men kom fram till stål av två anledningar, snyggare urtavla samt att den känns mer gedigen för pengarna.

Är man ute efter en diskret klocka som inte många har så är denna en otroligt vacker och manlig klocka, IMO. Har utöver denna även en sub från 07 samt daytona i rose från -14.

Lägger upp fler bilder senare, men skjut gärna frågor.


Finare än så blir det inte. En riktigt fet tumme upp! :)
 

vonhall

Rolex
Otroligt fin klocka! Kul att det ramlar in lite mindre vanliga klockor här på forumet. Tack för att du delar med dig :)
 

Callxx

Cartier
2-Faktor
Grattis till en stört fin klocka, den där länken är verkligen i världsklass! Fyfasen va läcker..
 

Snårtas

Rolex
Så sjukt fin. Har provat den några gånger och den sitter otroligt bra på armen, trots de relativt stora måtten. Kommer återvända till denna tråden många gånger...
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Tack för bra recension och grattis till en vacker klocka. VC är verkligen ett fantastiskt Low key-alternativ till PP eller AP, och jag tycker att Overseas känns mer intressant än Royal Oak el Nautilus. Kul med dessa ovanliga klockor på forumet - jag måste skaffa mig ett läge att klämma på en Overseas någon gång [emoji39]

/Klocksebbe
 

HasseW

Panerai
2-Faktor
image.jpg


Grattis. Du kommer att bli jättenöjd med den
Här kommer en bild på min -06a
Den gamla modellen ja, hade den tidigare men sålde den för ett par år sedan. Det är nog den enda klocka jag sålt son jag tjänat pengar på...
 
Topp