• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är Bulova för något?

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Verkar ha vissa anor. Uppköpt av Citizen runt 2008 läste jag. Har sett några modeller som
mest verkar vara homage modeller av Rolex och AP.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Vad är Bulova för något?

Bulova har rätt gott om anor, såvitt jag har förstått. Den första elektroniska klockan, Accutron, med stämgaffel är deras uppfinning. Instrumenten i månlandaren och andra rymdfarkoster var Bulova. De var också väldigt tidiga med massproduktion av klockor har jag hört. Överlag en rätt gedigen historia om än inte lika mytomspunnen som vissa andra märkens, säkert delvis pga att Joseph Bulova var bosatt i NY och inte i Schweiz?
Av det nyare jag sett av märket känns det mesta ointressant, som så många andra sålda varumärken...
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Vad är Bulova för något?

Bulova har rätt gott om anor, såvitt jag har förstått. Den första elektroniska klockan, Accutron, med stämgaffel är deras uppfinning. Instrumenten i månlandaren och andra rymdfarkoster var Bulova. De var också väldigt tidiga med massproduktion av klockor har jag hört. Överlag en rätt gedigen historia om än inte lika mytomspunnen som vissa andra märkens, säkert delvis pga att Joseph Bulova var bosatt i NY och inte i Schweiz?
Av det nyare jag sett av märket känns det mesta ointressant, som så många andra sålda varumärken...
 
Topp