• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är det för märke på den här digitalklockan?

pjutter

Breitling
Hej. Är det någon som vet som tillverkat den här
IMG_20201111_161908.jpg
IMG_20201111_161900.jpg
klockan.
Jag köpte den på postorder cirka 1976-77.
På klockan står det bara baksidan "water resistant Stainless steel"
På klockasken står det endast Quartz LED.
 
Senast ändrad:

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Du måste tyvärr öppna den och fota både urverket och insidan av baklocket för att kunna få något svar. Precis som idag såg många klockor väldigt lika varandra ut även förr.
 

pjutter

Breitling
Hej.
Har redan öppnat klickan. Det finns inget alls skrivet inuti heller - (annat än att originalbatteriet är från Japan).
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Hej.
Har redan öppnat klickan. Det finns inget alls skrivet inuti heller - (annat än att originalbatteriet är från Japan).
det står väl någon märkning på kretskortet? Men det är ruskigt svårt med gamla LED klockor, bara bildgoogla "quartz led 1976" så förstår du vad jag menar... Men den ser kul ut :) Är du enda ägaren? Man skulle kunna tro att det stått något på glaset eller boetten som försvunnit med åren annars
 

pjutter

Breitling
Nej, det finns inget alls skrivet på kretskortet heller.
Jag köpte den ny, och den är fortfarande nästan i nyskick, (jag var så aktsam om den att jag bara använde den lite i början, sedan blev den liggandes i asken) .
 

pjutter

Breitling
Verkar vara en väääääldigt hemlig tillverkare, eftersom det inget finns någon som helst märkning annat än QWARTZ LED och Water resistant Stainless steel.
 
Senast ändrad:

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Verkar vara en väääääldigt hemlig tillverkare, eftersom det inget finns någon som helst märkning annat än QWARTZ LED och Waterproof Stainless steel.
Det låg i tiden... det fanns ju hur många tillverkare av mekaniska klockor som helst som försvann just när kvarts kom. Vissa hoppade säkert på den "nya" trenden. Det kan ju vara något i stil med en Clas Ohlson...
 

pjutter

Breitling
Det låg i tiden... det fanns ju hur många tillverkare av mekaniska klockor som helst som försvann just när kvarts kom. Vissa hoppade säkert på den "nya" trenden. Det kan ju vara något i stil med en Clas Ohlson...
Ja, det låter rimligt. Som sagt jag köpte den via en postorderannons i någon tidning eller tidskrift med annonser.
Det vore ju mycket roligt att få veta tillverkare, eftersom den snart blir 50 år i min ägo. Men det verkar inte som det går att få fram något namn, - innan jag postade detta inlägg så har jag letat genom nätet men inte hittat någon likadan.
 

pjutter

Breitling
Hej theargounat
Ja - vad roligt - du har ju en exakt likadan.
Vet du något mer om den än vad jag vet?
 
Senast ändrad:

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
det finns ett underbart konto på Instagram som heter vintageledwatch, kanske har han någon liknande postad?. Om inte annat är det sjukt trevliga klockor han postar :)
 

pjutter

Breitling
det finns ett underbart konto på Instagram som heter vintageledwatch, kanske har han någon liknande postad?. Om inte annat är det sjukt trevliga klockor han postar :)
Hej BarbaBaba.
Tack för tipset.
Jag har gjort en fråga för några månader sedan på Facebook gruppen Retro & Vintage Watches & Restorations. - men på den gruppen visste inget något - trots att de har 8900 medlemmar.
 
Topp