• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är det för Omega jag har?

David74

Omega
Har haft den här klockan i drygt 10 år och den får en hel del tid på armen. Men jag vet egentligen inte mer om den än att det är en Omega Geneve med ett automatiskt urverk.

Gillar hur den gröna tavlan skiftar lite i färgen. Tavlan är lite krackelerad (spiderweb?) men det syns bara i vissa vinklar.

Skulle gissa på att den är från 70-talet.

Inte heller någon aning om vad den skulle kunna vara värd. Har för mig att jag betalade ca 2000 för den och har sen servat den två gånger.

970f36445aaac234c0e0b57f434df7b4.jpg


fb41db36e852127662a740262ff2eef9.jpg


b2edaf9908bdc064a4cb7e3eee982df7.jpg
 

Icaras

Rolex
Får du upp boettlocket så står där troligtvis referensen för modellen :). Aldrig sett en Geneve med grön tavla.
 

David74

Omega
Hittade lite siffror på servicekvittot:

Referens: 1660164
Cal: 1012

Kan man utifrån det hitta mer info? Ser att det är samma referens som klockan ovan.
 

David74

Omega
Har sökt på Omegas sida och klockan ovan är den som kommer upp. Att den har länk istället för läder är ju något som kan ha ändrats under tidens gång men urtavla och att den är förgylld känns som att det är original (även om det så klart kan vara gjort i efterhand).

Antar att det enda jag kan göra är att öppna och verifiera att referensnummret stämmer?
 
Topp