• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är det finaste ni kan se på en dams handled?

PP5712

Breitling
Hustrun avskyr allt som blingar så stenar, gult och rött guld går alltså bort.
Patek 7011/G skulle vara en perfekt klocka åt henne (vilket hon tyvärr redan har insett...).
Bild snodd från nätet.

bS4WrzY.jpg
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Min älskade hustru växlar mellan Sinn 456 med tavla i rosa pärlemo och Rolex 16610 sub som hon fått ta bort en av de fasta länkbitarna på för att den inte ska sitta för löst. Båda alternativen är riktigt fina på henne.
 
  • Like
Reactions: ZQT

plattfot

Rolex
Beror så mycket på damen. Stort/smått, stenar/sport. Kan inte komma på en klocka som passar på alla.
Har sett lyckade matchningar med George Jensens mirror, stenade breitlings, YM, men även med parfymklockor.
 

Sond

Patek
Beror såklart på kvinnan som bär den. Men jag tillhör de som tycker att en riktigt fin klocka på en kvinna verkligen är något extra. Och jag gillar inte stenar och massa konstigheter. Så några förslag:
- Rolex i storlexen 28-34 mm. Finns en uppsjö av varianter.
- Rolex Datejust är på gränsen till för stor. Men en del kvinnor bär dem fint.
- Lite större klockor kan fungera typ Rolex Sub eller GMT Master. Men då måste kanske man byta vid mer eleganta tillfällen. Och det krävs rätt kvinna. Min fru skulle inte passa ihop med en Sub (eller en DJ för den delen heller).
- Cartier Santos
- Omega Speedmaster Ladies som iofs är något för stor enligt min smak men mindre än dykarna ovan. Trots allt är det en klocka som verkligen förtjänar mer uppmärksamhet bland kvinnor.
 

vekktah

Cartier
Köpte denna till min trolovade. Tycker den är perfekt på henne. Hon har den ofta tillsammans med enkla armband (precis som många herrar här envisas med) och det är väldigt vackert på henne. Men beroende på stil tycker jag att större och vräkigare är super. Den långa damen på nymans ser ju inte så dum ut i sin guld-daytona exempelvis. Sen tycker jag cartier santos är väldigt eleganta, till en mer klassisk look.

qysutavy.jpg
 

calzone

Vacheron
Tack :)

Går inte att säga en specifik klocka som skulle passa alla tjejer. Alla har vi olika smak. Själv så tycker jag inte om mindre damur, det hör till dom äldre generationerna enligt mig. Jag håller mig över 33mm. Datejust är ju såklart min favorit, men jag drömmer också om Explorer 1 och Daytona ;)
confess now Danielle du vill ha en Daytona i helguld ;)
 
Topp