• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad är det här för Patek Philippe (dam)?

Mr P

Basic
Hej,
Min mamma har gått bort. Hon hade den här klockan, men jag vet egentligen inte så mycket om den. Pappa köpte den till henne på en auktion i Danmark på 80- eller 90-talet. Jag har inte hittat någon låda eller papper.
Någon som vet vad det kan vara för modell? Eller kanske ungefärligt värde?

Tack för hjälpen!

/K.
Patek.jpg

Tack för ditt svar! Ja, den liknar min. Jag gissar att min är en äldre modell eftersom det är svårt att hitta likadana.

Tack för ditt svar! Ja, den liknar min. Jag gissar att min är en äldre modell eftersom det är svårt att hitta likadana.
Äldre är ju inte helt säkert, givet att båda klockor är äkta. Tänk på att damklockor kan vara lite svårt att sälja beg till bra pris jämfört med herrklockor.

Ett sätt att få bra betalt med lite jobb är att sälja den på Kaplans innan jul, glöm inte att förhandla kring deras avgifter.

Intressant med ädelstenar på visarna, eller har den inte det?

Ja, det skulle de kunna vara. Jag har tyvärr ingen lupp eller förstoringsglas och utan kan jag inte se detaljerna.

Tillbaka
Topp