• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är det här för strap? 22mm tropic aktigt?

mrt4

Cartier
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg
Någon som känner igen det här?

Hittade det i min klocklåda med diverse så att säga :)

Kommer inte ihåg vad jag fått det ifrån, det är 22mm och har lätt "curved ends" i princip raka men man ser en lite sväng.

I ändarna där bandstiften ska in står det "2222" och på spännet står det "INOX"

Postar i vintage då det lär ha suttit på en vintage :)

Men är det ett tropic? Vad kostar ett sånt här?

Mvh Robin
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Hong Kong-"Tropic". Gissar på ett par hundralappar på ebay men det finns säkert medlemmar med bättre koll på prisbilden.
 

mrt4

Cartier
2-Faktor
tacl för svaret, möjligt att du har rätt.

Men jag måste ju säga att om det kostar 200 spänn är det ett billigt sätt att lyfta en vintage!
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Åh nice!

Är det stor Skillnad på dom tycker du?
Skulle inte säga "stor", men det är lite oftast lite bättre finish och mer gediget spänne på de schweiziska. Jag hade inte brytt mig så mycket om det inte var nån jättefin klocka som kommit på Tropic en gång i tiden. 20 mm med böjda ändar kan bli häpnadsväckande dyra på ebay pga att man kunde köpa Rolex Submariner med ett sådant för många år sedan. Är själv ute efter ett 20 mm till min Enicar Sherpa OPS som levererades så när den var ny. Då är det ju lite kul faktiskt.
 
Topp