• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är det värsta som hänt din klocka?

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
En har varit borta på vandringsväg några timmar på krogen och hittade tillslut tillbaka, ett jäkla mirakel.
En annan fick bada i grogglas fast den inte var trycktestad, den överlevde tack å lov.
Jag + fylla + klockor = inte sant. Ingen bra kombo
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Spännet på ett nato fallerade och min Legend Diver dök med ansiktet först i betonggolvet på jobb. Och svaret på frågan "är ett glasbyte på en Longines billigt?" är ett rungande "nej!".
 
"[...] glödande metallspån och mineralglas inte var bästisar.[...]"

Inne på samma spår kan jag meddela att röjsåg, en gräsplätt kant i kant med en grusgång och en Suunto Core inte heller är världens bästa kombination. Det sa klick-klick-klick runt handleden när jag sprätte lite sten men det tänkte jag inte vidare på...tills jag var färdig och såg att jag i princip hade sandblästrat glaset. Kändes ju j*kligt lyckat.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Jobbigt när klockan får en dusch av fontänorgasm över sig. Funkar om man kör med stållänk men jobbigare på krokodil.

Oj oj, det där låter ju inte alls bra!
img-glove-yellow1_1.jpg
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Samma klocka: tappad i kakel, tappad i asfalt, fastnat i trångt utrymme på stridsfordon, badat isvak, slagit i pansarplåt tusenmiljonergånger, skjutit grg, extrem kyla och värme
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Pics or it didn't happen! (Inte för att jag inte tror dig, mer för att jag vill se en bild på en härligt patinerad klocka!:woot:)
image.jpeg

Från asfaltsincidenten. Högra bandhornet mitt på. Sen på högra sidan ser man avhyvlingen från trångt utrymme på stridsfordon. På vänster ser man random skada... Från vad vet jag inte. Breitling Avenger Skyland
 

Doncorleone

Cartier
Tappade min Citizen Nighthawk i stengolvet på en flygplats i Moskva. Resulterade i en bula i boetten.
Förutom det har jag fått stenskott en gång på en av mina min Seiko´s vilket resulterade i spricka i glaset. Icke vattentät längre !
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
En vinter för runt 25 år sedan försvann mitt Seiko quartzur och jag hittade det sedan på vårkanten rejält mosat av dubbdäcken på gårdsplanen: Jag kommer ihåg att jag tyckte det var mest synd att jag inte fick reda på hur länge batteriet skulle ha klarat sig då det passerat 4:e året (tror jag det var). :)
 

Oniel

Panerai
Hade en gammal omega deville som inte var trycktestad. Skulle bada så därför fick min syster ta hand om klockan så länge vilket hon la i sin byxficka på shortsen. Självklart skulle hon också bada efter en liten stund och glömde bort att klockan låg i byxorna. Klockan fungerade inte längre och ligger idag någonstans hemma hos mamma. Borde kolla om det går att göra något med den men måste hitta den först...
 

Zingo

Rolex
Tudorn låg i fickan på kostymbyxorna som hängde i gymskåpet. Skulle dra på mig byxorna och vips träffade dinkan golvet och safirglaset fick en fin spricka och risk för glas i uret så det blev en gedigen service för typ 75% av klockans värde.. :drowning:
 

Coromo

Omega
Ute och seglade när en kastvind fick mig att tappa balansen, försökte ta tag i något för att inte ramla men då slog jag i klockan.
Slutade med att en sprint lossnade och nu ligger klockan på havets botten
 
Topp