• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är detta för Certina (61203) jag fått tag på...?

Gnomon

Cartier
IMG_1189.jpg
Vad är detta för Certina, jag har kollat på Vintagecertinas.ch men det ger inget...
Serienumret 3672773 daterar den till 1959
Referensnumret 61203 kan jag inte läsa ut något av

Snygg!
Vacker tropicaliserad brun tavla, troligtvis beläggning/oxidering på index och visare, svårt att se genom det något mjölkiga glaset.
Den har nu gått utan avvikelse i två timmar.
Dessutom hade jag ett passande band, måhända något låg Thaikvalitet...

Går det att få tag på ett nytt glas till den? Jag hittar varken på ebay eller på urdelar.se, är det någon här som har ett liggandes?

Är det möjligtvis Sternkreutz RS240240 som passar, jag hittade det på Cousins?
 
Senast ändrad:

Martin Lovasz

Audemars
Det är en modell som börjades tillverkas före 1958 och man bytte bara till det nya referensnummer på nya modeller så äldre modeller som den här har då kvar det äldre referensnumret och det trots att man uppdaterade med den nya loggan.

Det kan vara samma glas som till 005 boetten och den har jag två glas till men jag vet inte med säkerhet tyvärr.
 
Senast ändrad:

Husse

Patek
Tack för svar, ska ta itu med en enklare renovering i höst
Trevliga klockor!
Lite speciellt med pappas klocka, han använde den varje dag, både när han jobbade som målare och när han repade radio och TV apparater!
Fortfarande färgrester mellan bandhornen!
Dom kommer jag aldrig att ta bort! :)
 
Topp