• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är detta för Klocka? Fake eller after market?

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag gillar den! :D

image.jpg

(min dock original)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Ja!!!111 Har klockan inte exakt samma utseende som då den lämnade fabriken så är den ful! Oavsett om den är snygg!

Sa 75% av KS

Njae, det tror jag inte. Man kan utan problem byta bezel på DJ och gmts. Man kan byta dagskivor och tavlor på DD, tavlor på Daytona. MEN! När man skapar en klocka vars refnummer inte ens finns så känns det inte lika sexigt.
 

Lapo Elkann

Cartier
2-Faktor
Skulle det va ok att vränga på en blå vitguldbezel och en original sunbursttavla på en stålsub eller är det också helgerån eftersom något sådant referensnummer inte finns.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Skulle det va ok att vränga på en blå vitguldbezel och en original sunbursttavla på en stålsub eller är det också helgerån eftersom något sådant referensnummer inte finns.
Frågar du mig ser jag inget fel i det, allt är ju original men den lämnade ju inte fabriken så och det upprör nog en del folk. 116619 kommer dock inte med sunburst, utan det är den matta tavlan.
 

Lapo Elkann

Cartier
2-Faktor
Du har rätt, tänkte fel där., för tidigt på morgonen.. Har dock aldrig sett några blå tavlor till salu varken matt eller sunburst så där har man nog ett problem, vitguldsbezeln är nog inte heller speciellt prisvärd om man mot förmodan skulle hitta en beggad. Undra vad det skulle gå på att köpa in delarna från rob?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Du har rätt, tänkte fel där., för tidigt på morgonen.. Har dock aldrig sett några blå tavlor till salu varken matt eller sunburst så där har man nog ett problem, vitguldsbezeln är nog inte heller speciellt prisvärd om man mot förmodan skulle hitta en beggad. Undra vad det skulle gå på att köpa in delarna från rob?
Finns en tavla på chrono24 just nu. Rob säljer nog inte delarna löst.. :)
 

Lapo Elkann

Cartier
2-Faktor
Förmodligen inte om det är bad för deras business, vilket det sannorlikt kan vara. 10papp för en sunbursttavla, det var saftigt... Bättre att köpa en TT sub och skurva ur tavlan då..
 
Förmodligen inte om det är bad för deras business, vilket det sannorlikt kan vara. 10papp för en sunbursttavla, det var saftigt... Bättre att köpa en TT sub och skurva ur tavlan då..

Kommer se förjävligt ut då indexfattningen på TT är i gulguld, inte vitguld som samtliga i Stål/Vitguld.
Ingen AD kommer att släppa en sådan tavla löst, framförallt inte ringen. Det är heller inte en tavla man kommer ha liggande då det finns ingen anledning att ha det.
 

MariaE

Panerai
Jag har helt missat denna oskrivna regel. Om det är äkta delar och snyggt, varför bry sig om den "finns" original? Lite kreativitet kan omöjligt vara förbjudet.

Tycker den är snygg, även om Tudorn är snyggare.
 

F-L-P

Panerai
Jag har helt missat denna oskrivna regel. Om det är äkta delar och snyggt, varför bry sig om den "finns" original? Lite kreativitet kan omöjligt vara förbjudet.

Tycker den är snygg, även om Tudorn är snyggare.
Vissa Rolex-fanboys kan ibland vara lite rabiata... De flesta är ganska sansade och ett fåtal extrema åt andra hållet.
Jocke på TTT är nog bästa exemplet på den sista. han skruvar ihop franken klockor till höger och vänster till mångas stora förfasan.
Här till exempel: http://www.watchwallpapers.com/hte.htm

Själv tycker jag att man får göra vad man vill med sin klocka så länge man är öppen med vad man gör, modda lasersvetsa etc, kör på .
Att sälja moddade vidare är jag dock lite tveksam till då informationen kan försvinna längs vägen. Så jag tycker man ska passa sig för att köpa vintage som investering om man inte är riktigt jäkla påläst och gör sin läxa på varje objekt.
 

TimeDealer

Cartier
Vissa Rolex-fanboys kan ibland vara lite rabiata... De flesta är ganska sansade och ett fåtal extrema åt andra hållet.
Jocke på TTT är nog bästa exemplet på den sista. han skruvar ihop franken klockor till höger och vänster till mångas stora förfasan.
Här till exempel: http://www.watchwallpapers.com/hte.htm

Själv tycker jag att man får göra vad man vill med sin klocka så länge man är öppen med vad man gör, modda lasersvetsa etc, kör på .
Att sälja moddade vidare är jag dock lite tveksam till då informationen kan försvinna längs vägen. Så jag tycker man ska passa sig för att köpa vintage som investering om man inte är riktigt jäkla påläst och gör sin läxa på varje objekt.
Så jäkla snyggt gjort! Tycker att det är ok att göra så om man sedan berättar vad man gjort innan man säljer vidare den.
 

JohnDoe

Rolex
Problemet är väl Rolex snäva syn på orginal och att man blir nekad service. De har ju strypt ned tillgången på delar kraftigt sedan de "gjorde upp" med amerikanska myndigheter för några år sedan. Enligt EU lag så får de inte göra så i EU men det skiter de i. Finns ett EU rättsfall där de tyvärr inte förlorade pga det svaga politiska stödet för detta "lyxproblem".
 

F-L-P

Panerai
Så jäkla snyggt gjort! Tycker att det är ok att göra så om man sedan berättar vad man gjort innan man säljer vidare den.

Principiellt håller jag med, men då det kan bli jäkla mycket fel i nästa steg skulle jag nog undvika det ändå, speciellt när det gäller "samlarobjekt". Jocke som gör dessa moddar säljer dock inga av sina klockor.
 
Topp