• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är detta för klocka tro?

Vad är detta för klocka tro?

  • Seiko

    Röster: 5 71.4%
  • Citizen

    Röster: 2 28.6%

  • Totala väljare
    7

coSc

Breitling
Hej på er Klocksnackare! Jag är nyfödd här på detta forum och trivs väldigt bra så här långt, mitt liv här har helt enkelt börjat bra. Läst många och långa intressanta trådar om klockor. Jag är sedan många år tillbaka, rättare sagt då jag var fem år och fick min första klocka, väldigt intresserad av klockor. Kan inte så mycket om dem men fastnar lätt för fina klockor, enligt mig då, och slår till och köper dem. Men nu har jag tänkt att lära mig om dem också och därav kom jag hit. Min senaste klocka är en Invicta Pro Diver 0420, och den trivs jag helt okej med. Synd bara att den inte är cosc-certifierad men men. Mitt nickname här på forumet är just "coSc" och det namnet kan ju uppfattas som löjligt, men när jag skulle bli medlem här så hade jag ingen aning om vad jag skulle kalla mig. Men då kom jag på den briljanta idén att jag skulle heta just "coSc" eftersom det var just det ordet jag lärde mig först här på forumet vad det var för något.

Jag ser fram emot många goda klockår tillsammans med er och jag är glad att jag hittade er klockkamrater :)

Nu vart ju detta rätt mycket text för en kort fråga men jag ville som vara lite trevlig så här första gången jag skrev något.

Min fråga är helt enkelt: vad är det för klocka som jag har bifogat en bild på?

image.jpg


Fastnande för modellen samt länken väldigt mycket. Jag gillar som sagt "dykarmodeller" av klockor.

Tack på förhand kamrater och ha en fortsatt trevlig dag, eller ja natt, en annan är ju vaken och jobbar den här tiden.

Med vänlig hälsning, coSs
 

coSc

Breitling
Jaha? Är jag killen som kan eller? Nej jag skulle inte tro det. Nu vart ju detta någon konstigt "omröstning inlägg" det var ju inte min planerade mening direkt. Men jag hoppas ni har överseende med detta, jag är som ny här ju :)
 

coSc

Breitling
Jag söker alltså denna klocka, så du som vet märket och modellen på klockan skriv till mig. Förhoppningsvis går den fortfarande att köpa. Hittade bara bilden av en slump på Google men kunde inte hitta någon information om själva klockan.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Haha...skål och välkommen till forumet @coSc! Har ingen aning vad det är för klocka, men visst påminner den i boetten om vissa Seikos! Tror även att Citizen kan gjort något liknande på 70-80-talet. Finns så mycket kunskap på detta forum så du lär nog få svar på va det är för klocka på bilden här under dagen.
 
Bättre svar kommer säkert men nog ser det ut som en Seiko SKX007 eller SKX009 som någon på egen hand modifierat med after market-delar. Ny vridring, tavla, visare och länk. @yonsson eller någon annan kommer säkert med ett mer exakt svar.
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du har redan fått svar, men svart dag/datum betyder skx171. Samma boett som skx007 men en annan tavla från början. Därefter har man bytt allt synligt under glaset (visare/tavla/chapter ring) samt vridringsinlägg och länk. Det ser ut som att hela klockan är sandblästrad också. Länken är nog från Yobokies (hammer bracelet) och resten från Dagazwatches. :)
 
Topp