• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är detta för klocka?

Sjobedan

Rolex
image.jpg


Några gissningar? Detta är den enda bilden jag har, kommer på auktion inom kort.
 

MariaE

Panerai
Då ställer jag exakt samma fråga. Såg dessa på auktion, vad är det för nått? Bilden är snodd rakt av från auktionssajten. Får auktionsverk sälja fejk (om det är det vet jag inte skulle inte ens ha kunskapen om bilderna var bra..)? Eller är klockorna bara värda några tusingar?
77983_2.jpg
 

MariaE

Panerai
Osäkert.

Mig veterligen har Patek aldrig gjort en klocka som den ovan, och JLC:n ser bara fel ut.
JLCn är tydligen en automat mrn mer info än så står det inte. Gör "man" ens fejkautomat? Jag kan inget om varken JLC eller Patek och än mindre om fejk..

Kettil visst ingick fria frågor i klockköpet? ;) Kan du med denna dåliga bild se vad det är för ur?
 
JLCn är tydligen en automat mrn mer info än så står det inte. Gör "man" ens fejkautomat? Jag kan inget om varken JLC eller Patek och än mindre om fejk..

Kettil visst ingick fria frågor i klockköpet? ;) Kan du med denna dåliga bild se vad det är för ur?


Tyvärr ja...
Det finns väldigt bra kopior numera, någon som även lurat folk här på KS om jag inte minns fel!
 
Trist.. jag som trodde jag gick säker så länge jag valde automat. Trodde i min enfald att de var alldeles för avancerade att göra för en fejkmarknad. :blackeye:



Tyvärr inte är jag rädd...
Det finns otroligt bra Submariner, Panerai och IWC-kopior där ute med allt från billigare Miyota-verk till kopior på Rolex-kalibrar och riktiga ETA-verk...
 

MariaE

Panerai
Tyvärr inte är jag rädd...
Det finns otroligt bra Submariner, Panerai och IWC-kopior där ute med allt från billigare Miyota-verk till kopior på Rolex-kalibrar och riktiga ETA-verk...
Tackar för den deppiga läxan.
Är mest imponerad av att någon ev kan tänka sig betala något för klockor dom inte vet något om. Om de inte har falkögon vill säga.
 

MariaE

Panerai
Tyvärr inte är jag rädd...
Det finns otroligt bra Submariner, Panerai och IWC-kopior där ute med allt från billigare Miyota-verk till kopior på Rolex-kalibrar och riktiga ETA-verk...
Tackar för den deppiga läxan.
Är mest imponerad av att någon ev kan tänka sig betala något för klockor dom inte vet något om. Om de inte har falkögon vill säga.
 

MariaE

Panerai
Såg nu att budgivningen stannat av vid 2550 kr. Pateken är ingen skönhet, de andra har jag inte så mycket att säga om. Varken snygga lr fula.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Baksidan på fake "JLC":n



[750] -markering (= 0.750 = 18/24 = 18k guld... på en stålklocka?...)
lätt att kolla ref:nr som är nåt annat...
stripesen ser ut som nåt min fyraåring fixar med en rasp efter två påsar bilar...
påklistrade, inte graverade, loggor på rotorn
incabloc, över JLC:s döda kropp... antagligen är det ett ETA-verk vi tittar på...
 
Topp