• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är detta för omega speedmaster?

Joggi1

Breitling
Hej!

Hjälp mig och min pappa ta reda på vad detta är för modell. Vi hittar den inte hur mycket vi än söker på nätet.
Låg i hans kassaskåp och inköptes för ca 20-30 år sedan

Se bilder nedan
IMG_20180923_205634.jpg
IMG_20180923_205544.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20180923_205529.jpg
    IMG_20180923_205529.jpg
    87.8 KB · Visningar: 1

Stup

Panerai
2-Faktor
Den ser ju skum ut. Saknar alla designelement som hör till speedmaster. Jag tänker på boettform, twisted lugs, visare, avsaknad av tachymeterskala, tavlans index och kronan ser konstig ut och borde haft omegalogga. Samtligt ser den ju ganska välgjord ut. Kan det vara nån franken eller rent av fake? Var har din pappa fått tag i den?

/ P
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Den ser ju skum ut. Saknar alla designelement som hör till speedmaster. Jag tänker på boettform, twisted lugs, visare, avsaknad av tachymeterskala, tavlans index och kronan ser konstig ut och borde haft omegalogga. Samtligt ser den ju ganska välgjord ut. Kan det vara nån franken eller rent av fake? Var har din pappa fått tag i den?

/ P
Vad är det som ser välgjort ut?
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Vad är det som ser välgjort ut?
Finish på tryck och länken ser rätt solid ut på bilderna. Datumet verkar centrerat. Visarna ser ok ut utan kladdigt lume även om sekundvisaren avviker från de övriga. Tavlan har nedsänkningar och applicerade index. Ingen uppenbar det-syns-från-månen-fejk med andra ord åtminstone inte på en iPhone display. Designen däremot...

/ P
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Finish på tryck och länken ser rätt solid ut på bilderna. Datumet verkar centrerat. Visarna ser ok ut utan kladdigt lume även om sekundvisaren avviker från de övriga. Tavlan har nedsänkningar och applicerade index. Ingen uppenbar det-syns-från-månen-fejk med andra ord åtminstone inte på en iPhone display. Designen däremot...

/ P
Jag får en helt annan uppfattning av finishen på dessa bilder, med det osagt har jag aldrig sett en speedmaster med texten "chronograph" på tavlan. Brukar stå "professional" "chronometer" "co-axial" "automatic" etc
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Hej!

Hjälp mig och min pappa ta reda på vad detta är för modell. Vi hittar den inte hur mycket vi än söker på nätet.
Låg i hans kassaskåp och inköptes för ca 20-30 år sedan

Se bilder nedan
IMG_20180923_205634.jpg
IMG_20180923_205544.jpg
Jag ställer mig rätt skeptiskt till den klockan tyvärr. Aldrig sett något liknande plus att den saknar några element som borde vara basala för en Omega. Saknar den ”Swiss made” på tavlan tex? Saknar logga på kronan?
 
Topp