• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad är detta och värde? 18k

Tabasco

Basic
Har ärvt denna le'man geneve 18k är den värt något?

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    91.8 KB · Visningar: 225
Det är en Chronograph Suisse. Väldigt tunna guldboetter och har tillverkats i många exemplar. Tycker själv att dom är mycket fina och har många gånger tänkt slå till på en.

Priset tror jag bör ligga mellan 3000 till 5000:- men för att skapa dig en egen uppfattning angående värde kan du googla Chronograph suisse 18K.

Fint arv är det iallafall!

Sök efter Chronographe Suisse så får du info. Finns med mängder av olika namn på tavlan. Värde 3-6 papp. Riktigt fina kanske mer.
Edit: tvåa på den longcon hann före :)

Har en CS som enligt säljaren är guldpläterad. Är det stor skillnad i värde mot en i 18k tror ni?
image.jpeg

Har en CS som enligt säljaren är guldpläterad. Är det stor skillnad i värde mot en i 18k tror ni?
image.jpeg
Förstår inte de som köper slitna guldbelagda när de finns i guld. Dock mycket viktigt med skick, då det är så tunn boett. Ofta mer eller mindre buckliga. Se speciellt till så att bandstiften är de udda hon-bandstiften och inte vanliga herr-stift.

Förstår inte de som köper slitna guldbelagda när de finns i guld. Dock mycket viktigt med skick, då det är så tunn boett. Ofta mer eller mindre buckliga. Se speciellt till så att bandstiften är de udda hon-bandstiften och inte vanliga herr-stift.
Så du tycker min ser sliten ut? Visst hade jag kunnat leta efter någon i solitt guld men eftersom de tenderar att bli buckliga som du säger så såg jag det som en fördel att den är pläterad (tänkte att den kanske tål mer då) plus att den föll inom budget...

Jag kollade hålen i bandhornen och de ser runda och fina ut. Är inte säker att jag vet hur hon-bandstift ser ut - mina har en liten krage som man tar i med bandverktyget. :) Lik den tredje har jag för mig.
image.jpeg

Så du tycker min ser sliten ut? Visst hade jag kunnat leta efter någon i solitt guld men eftersom de tenderar att bli buckliga som du säger så såg jag det som en fördel att den är pläterad (tänkte att den kanske tål mer då) plus att den föll inom budget...

Jag kollade hålen i bandhornen och de ser runda och fina ut. Är inte säker att jag vet hur hon-bandstift ser ut - mina har en liten krage som man tar i med bandverktyget. :) Lik den tredje har jag för mig.
image.jpeg
Pratade generellt, har inte tittat närmare på din. När jag pratade om hon-stift syftade jag på de i solitt guld.
how-to-use-a-female-springbar.png

Alright, tack för infon! Inte sett den där typen förut.
Sitter på ihåliga guldboetter då vanliga stift snabbt skulle äta sig genom det tunna skalet runt hålet. Det blir speciellt problem när en CS-boett behandlats vårdslöst och dessa stift i boetten brutits av. Då sätts det ofta vanliga stift i som snabbt äter sig igenom bandhornen.

Sitter på ihåliga guldboetter då vanliga stift snabbt skulle äta sig genom det tunna skalet runt hålet. Det blir speciellt problem när en CS-boett behandlats vårdslöst och dessa stift i boetten brutits av. Då sätts det ofta vanliga stift i som snabbt äter sig igenom bandhornen.
Ah, jag förstår. Då är jag nästan lite nöjd att den är pläterad, även fast guld hade varit kul också såklart.

Tillbaka
Topp