Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är fortfarande bitter på dig!Vändigt fin! Här är en jag har haft, som jag nu ångrar att jag har sålt... Mellan 3-6k som tidigare nämn, allt beror på skick osv...
Jag kommer hitta den, och köpa tillbaka den. Jag ska jaga...Jag är fortfarande bitter på dig!
En kompis till mig köpte en gulpläterad för 3000kr. Men locket var i 18k. Medan min gamla var 18k i hela boettet och den var mer värd!Har en CS som enligt säljaren är guldpläterad. Är det stor skillnad i värde mot en i 18k tror ni?
Ok, tack!En kompis till mig köpte en gulpläterad för 3000kr. Men locket var i 18k. Medan min gamla var 18k i hela boettet och den var mer värd!
Skulle tro i 18 K. Ca.10.000Har en CS som enligt säljaren är guldpläterad. Är det stor skillnad i värde mot en i 18k tror ni?
Njä inte så mycket, boettet är väldigt tunt och lätt. Så dra ner nån 4 papp.Skulle tro i 18 K. Ca.10.000
Förstår inte de som köper slitna guldbelagda när de finns i guld. Dock mycket viktigt med skick, då det är så tunn boett. Ofta mer eller mindre buckliga. Se speciellt till så att bandstiften är de udda hon-bandstiften och inte vanliga herr-stift.Har en CS som enligt säljaren är guldpläterad. Är det stor skillnad i värde mot en i 18k tror ni?
Så du tycker min ser sliten ut? Visst hade jag kunnat leta efter någon i solitt guld men eftersom de tenderar att bli buckliga som du säger så såg jag det som en fördel att den är pläterad (tänkte att den kanske tål mer då) plus att den föll inom budget...Förstår inte de som köper slitna guldbelagda när de finns i guld. Dock mycket viktigt med skick, då det är så tunn boett. Ofta mer eller mindre buckliga. Se speciellt till så att bandstiften är de udda hon-bandstiften och inte vanliga herr-stift.
Pratade generellt, har inte tittat närmare på din. När jag pratade om hon-stift syftade jag på de i solitt guld.Så du tycker min ser sliten ut? Visst hade jag kunnat leta efter någon i solitt guld men eftersom de tenderar att bli buckliga som du säger så såg jag det som en fördel att den är pläterad (tänkte att den kanske tål mer då) plus att den föll inom budget...
Jag kollade hålen i bandhornen och de ser runda och fina ut. Är inte säker att jag vet hur hon-bandstift ser ut - mina har en liten krage som man tar i med bandverktyget. Lik den tredje har jag för mig.
Alright, tack för infon! Inte sett den där typen förut.Pratade generellt, har inte tittat närmare på din. När jag pratade om hon-stift syftade jag på de i solitt guld.
Sitter på ihåliga guldboetter då vanliga stift snabbt skulle äta sig genom det tunna skalet runt hålet. Det blir speciellt problem när en CS-boett behandlats vårdslöst och dessa stift i boetten brutits av. Då sätts det ofta vanliga stift i som snabbt äter sig igenom bandhornen.Alright, tack för infon! Inte sett den där typen förut.
Ah, jag förstår. Då är jag nästan lite nöjd att den är pläterad, även fast guld hade varit kul också såklart.Sitter på ihåliga guldboetter då vanliga stift snabbt skulle äta sig genom det tunna skalet runt hålet. Det blir speciellt problem när en CS-boett behandlats vårdslöst och dessa stift i boetten brutits av. Då sätts det ofta vanliga stift i som snabbt äter sig igenom bandhornen.