• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är detta? Suddig bild

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hittade några bilder på en klocka som min pappa fick när han fyllde 30.
Bilden är tagen ca -66/67.
Kan någon våga sig på en gissning vad det kan vara för klocka?
Jag skulle gissa på Certina eller Citizen men har ingen aning.
Förhoppningen är att hitta en likadan klocka... :)

pappa.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Som du säger är det svårt att se, men skulle kunna tänka mig att det är en certina likt den tredje från vänster på den här bilden. (Certidate eller t+c)

pXyxWH3.jpg


Edit: Dock fanns det många tillverkare som tillverkade likadana ur, men certina var ganska stora under 60-talet i sverige.
 

Martin Lovasz

Audemars
Ser ut som en Certina T + C "Town and Country" då den är lite större än Waterking och den omärkta modellen i samma stil.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Som du säger är det svårt att se, men skulle kunna tänka mig att det är en certina likt den tredje från vänster på den här bilden. (Certidate eller t+c)

pXyxWH3.jpg


Edit: Dock fanns det många tillverkare som tillverkade likadana ur, men certina var ganska stora under 60-talet i sverige.

Ser ut som en Certina T + C "Town and Country" då den är lite större än Waterking och den omärkta modellen i samma stil.
Anade att ni två skulle svara! Men varför tog det så lång tid? ;)
Nu vet jag iaf vad jag ska leta efter! Stort tack!!
 
Topp