• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är detta?

Theddan

Breitling
Tjena, är nyss reggad på detta forum! Sitter och dricker pilsner med farsan då vi började diskutera klockor. Jag själv är ägare av en Sjöö Sandström UTC extreme & farsan äger en Rolex Submariner, samt lite annat kul. Hur som helst. Farsan berättade en lång och intressant historia om hur han kommit över en klocka som jag är minst sagt nyfiken över. Ingen av oss har någon som helst koll på vad detta är bortsett från att det är en Longines och att det sitter ett mekaniskt urverk i den som spinner som en katt, tunn som satan är den dessutom. I och med dess historia tror jag att det handlar om 70-tal.

Hoppas att bilderna inte blir allt för stora.
Mvh / Theddan

2elzipu.jpg


2roji80.jpg
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Hej och välkommen! Tyvärr sitter jag inte på någon kunskap som kan hjälpa dig.. Men jag tror det finns andra på forumet som kan :)
Är det några stämplar på boetten? Ladda upp bilder på baksidan och urverket om det är möjligt så kan säkert någon hjälpa er
 
Topp