• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är egentligen grejen med Guld?

Dennis

Breitling
Jag valde roséguld-bezel till min SOH just för att det sticker ut lite mer, verkar vara lite ovanligare och fick klockan att bli lite mindre sport och lite mer elegant. I mina ögon då. :)
image.jpg
 

babanker

Panerai
Eller som vi sett ett flertal exempel på i denna tråd, avsaknad av smak och elegans och skriker mer amerikansk bling rap.

Förlåt men avsaknad av vems smak? Din? Och elegant, man blir inte elegant bara för att man läst alla vett och etikettböcker som finns, många försökare blir bara torra. Fast det kanske är den där jävla Champagnen... Vad vet jag?

GULD ÄR NICE OCH JAG ÄR VÄLDIGT AVUNDSJUK PÅ ERA ISIGA KLIMPAR!
 

Veratio

Cartier
Sen är det ju en sak till... saker blir haussade på forum. Som Zodiac. Som guld-DD. Diskuteras mycket, blir populärt. Samma som nipple dial. Vet att många hatade det för 8-12 år sedan, gick knappt att sälja. Jag gillar det nu, men... är det verkligen snyggt eller är det bara upp-haussningen som gör det?
 

M.Adrian

Breitling
För mig är det enkelt (i alla fall med Rolex) det är inte lika många som har en på armen. Men det är klart om man har en gulguldssub så är det nog läge att ha något diskretare tillgängligt för vissa tillfällen.;)

Peace!
 

Apansson

Torpare
Bara priset kvar då att tacklas med! ;)





Grym vardagsklocka!
Skulle kunna tänka mig en med lite mörkare tavla, utan diamanter. Helst en bark!
Du är inte alls orolig i plurret med den där?
Egentligen inte, nu har jag ju en planet ocean också som jag helt enkelt tycker passar bättre vid badet, men denna är tät och har badat med den några gånger
 
Guldklockor växer i mina ögon allt mer. Sen tror jag inte alla kan bära upp en guldklocka (inkluderat mig själv).

På andra är det klockrent...
images (2).jpeg
 

point1

Cartier
Förlåt men avsaknad av vems smak? Din? Och elegant, man blir inte elegant bara för att man läst alla vett och etikettböcker som finns, många försökare blir bara torra.

Exakt man blir inte elegant bara för att man läser alla vett och etikettböcker som finns. Man kan bete sig helt i enligt med vett och etikett och se ut hur som helst. Det är något helt annat än elegans. Elegans innefattar bland annat att vara subtil.


Självklart.


Du trodde väl inte jag menade din när jag sa bling? :s
 

cab

Audemars
2-Faktor
Folk gillar saker som är dyra helt enkelt. Så har det alltid varit och kommer att vara.
 

Knight

Cartier
Sen är det ju en sak till... saker blir haussade på forum. Som Zodiac. Som guld-DD. Diskuteras mycket, blir populärt. Samma som nipple dial. Vet att många hatade det för 8-12 år sedan, gick knappt att sälja. Jag gillar det nu, men... är det verkligen snyggt eller är det bara upp-haussningen som gör det?

Var hockeyfrillan snygg på 70/80-talet? Yep.
Estetik har alltid gått i cykler.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Guld, ja vad är grejen... Säkert ngt som ligger i våra gener/arv. Sedan 1000-tals ur tillbaka..
Självfallet vore det bättre att tycka om kia picanto och klocka från shell, men, nu är det ju som det är...
 
  • Like
Reactions: par
Topp