• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är en bal på slottet? (dressad eller inte dressad, ny klocka på G)

JL72

Omega
Jaha, Madde och Chris har fått varandra och jag är inte bitter. Jag var förvisso inte bjuden, och även om jag hade varit bjuden hade jag ändå varit tvungen att gå (med) naken (handled). Kan ge mig f-n på att det var avsaknaden av en riktig dress-dinka som gjorde att inbjudan uteblev.

Aqua Terra 41,5 mm i stål fungerar ju inte - även om gulddito funkar för Danne, och inte heller GMT Master II TT. Det blir för sportigt helt enkelt. Har förvisso en Seiko-kvartsare i guldfärgat stål, men det känns mer än lovligt beige med en batteridinka bland kungligheter, börsmäklare och annat fint folk. Så, vad göra för att bättra chanserna till nästa kungliga bröllopsbegivenhet? Vore kul med något som sticker ut från mängden, så AP, VC och PP går bort. Det går väl tretton sådana på dussinet?

Målmedvetet påbörjades klockgoogling, och döm om min förvåning; Google hittade den perfekta kunglighetsbröllopsklockan åt mig. Jag blir säkerligen ensam om den. Better yet; den kostade säkert mindre än fördrinken på hippan. Den skeppas från Nederländerna imorgon, så nu är jag redo så snart Carl Filip får fingarna ur och friar till kullan :happyhappy:

Paketöppningstråd kommer!

/Johan
 

JL72

Omega
Prins Carl Philip, hertig av Värmland, ser nog gärna att du låter bli Ullareds-stavningen av hans namn.

Mvh, vän av ordning

(Paketöppning NÄR? Sjukt sugen på något dressigt till rimlig peng)


Och jag som tyckte jag var tillräckligt högtravande när jag lyxade till Kalle med både "rl" och "C". Somliga blir aldrig nöjda ;)

Beräknad ankomst torsdag. Fedex har under alla omständigheter satt tänderna i mitt paket så det rör på sig. Paketöppning senast lördag med andra ord :D
 
Topp