• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pete11

Vacheron
2-Faktor
0ACFE015-FE71-4993-AAA3-B1368CEBF4B1.jpeg
AA2FBBCE-7CBB-4177-BA45-07A2F967A10F.jpeg
Omega speedmaster mk IV 1973, helrenoverad av Omega i CH 2017 och knappt använd sedan dess = klockan ser i princip ut som ny, dock är tavlan original utan skador med fin patina. Visare bytta men original i dåligt skick finns kvar. Överväger att sälja - Vad är rimligt slutpris ?

Tack !
0ACFE015-FE71-4993-AAA3-B1368CEBF4B1.jpeg
Runt 20 kanske. Såg att du haft en 73:a till salu förut för 25k. Är det samma? Den var dock renoverad -16 enligt annonsen. Själv gillar jag de udda speedymodellerna mk2,3, 4,4.5 osv men de går inte så högt tyvärr.
Ser fin ut.
 

mglaum

Panerai
Vad kan bifogad vara värd? Grand Seiko 5722-9991 med defekt tavla, referensnummer vid sex har smält eller dylikt. Erhållit service samt polering hos Optura 2018-03-01 per 6500 SEK.
IMG_20190518_202126.jpg
IMG_20190518_202138__01__01.jpg
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Rimligt pris på en använd Seiko SNKK45 med blå tavla (med box och alla länkbitar)? Nästan omöjligt att hitta objekt till salu och bilda sig en uppfattning om prisnivån.
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Finns väl några sålda på K&S.
Vet ej om de ökat så mycket.

Senaste såldes 2017, därför var jag nyfiken om det skett någon prisutveckling. Om man går in på K&S och kikar på fördelningen mellan antalet köpes-annonser i förhållande till antalet säljes-annonser för den specifika modellen torde det finnas ett visst efterfrågeöverskott. :)
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Senaste såldes 2017, därför var jag nyfiken om det skett någon prisutveckling. Om man går in på K&S och kikar på fördelningen mellan antalet köpes-annonser i förhållande till antalet säljes-annonser för den specifika modellen torde det finnas ett visst efterfrågeöverskott. :)
Jag sålde en svart SNKK47 i december 2018 för 1700kr!
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Senaste såldes 2017, därför var jag nyfiken om det skett någon prisutveckling. Om man går in på K&S och kikar på fördelningen mellan antalet köpes-annonser i förhållande till antalet säljes-annonser för den specifika modellen torde det finnas ett visst efterfrågeöverskott. :)
Nja... november 2018 var nån ifrån också.

Men som sagt, de kan ha ökat nu eller så har de varit ovanligt billiga här. Är ingen expert på dem.
Om du begär det du vill ha så visar det sig om du får det.
 

Exilnorrlänning

Cartier
Pledge Member
2-Faktor
Funderar på att låta denna gå,då den inte får någon handledstid. Det är en bc3 7500 från 2003. Den är servad av urmakare Okt 18. Org gummit finns men är kort och slut.
Det jag har märkt med den att när man drar upp den så "klickar" det till ungefär var tionde varv. Trodde att ev fjädern var av och tog den till urmakare för ett utlåtande. Han meddelade att han inte trodde det var nåt fel. Gångreserven håller spec när man dragit upp den. Går ca 20-30 sek fort/dygn.
Dagvisningen centrerar inte 100 i fönstret.
Vad kan man tänkas lägga ut en dylik för?
IMG_20190520_183238.jpg

Mvh/
Jimmy
 

Villeroy

Breitling
Sambon har fastnat för en rolex DJ 31 ref 68273, guld & stål med vit tavla och romerska index. Vad är rimligt pris för en sådan pjäs? Ligger någon ute på chrono för strax under 50k, men det känns väl lite väl saltat?
 

Bramserud

Advertising
2-Faktor
Sambon har fastnat för en rolex DJ 31 ref 68273, guld & stål med vit tavla och romerska index. Vad är rimligt pris för en sådan pjäs? Ligger någon ute på chrono för strax under 50k, men det känns väl lite väl saltat?
Av erfarenhet är 31mm svår att hitta billigt då den inte funnits så länge, letade ett år efter en i stål till bra pris men slutade med att jag köpte nytt. Men halvguld bör ju vara något enklare kanske.
 

Kaizen

Omega
B6D48F86-01B3-4CDF-9914-A9E75A3DB1F8.jpeg 6C45C172-43E5-4272-88C9-99FBFB027D62.jpeg
Prisbild för en Seiko SBDX017 inköpt sent -17, i nära nyskick. Original gummi och länk aldrig använd, plast kvar. Komplett m allt. Extra Strapcode-länk.
 
Topp