Det säljs endel på köp&sälj så du kan nog söka dig fram. Det känns som att de ligger mellan 4 och 5 beroende på länk etc.Vad tycker ni är ett rimligt pris för en Seiko SARB017 Alpinist i bra men använd skick?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det säljs endel på köp&sälj så du kan nog söka dig fram. Det känns som att de ligger mellan 4 och 5 beroende på länk etc.Vad tycker ni är ett rimligt pris för en Seiko SARB017 Alpinist i bra men använd skick?
Runt 20 kanske. Såg att du haft en 73:a till salu förut för 25k. Är det samma? Den var dock renoverad -16 enligt annonsen. Själv gillar jag de udda speedymodellerna mk2,3, 4,4.5 osv men de går inte så högt tyvärr.Omega speedmaster mk IV 1973, helrenoverad av Omega i CH 2017 och knappt använd sedan dess = klockan ser i princip ut som ny, dock är tavlan original utan skador med fin patina. Visare bytta men original i dåligt skick finns kvar. Överväger att sälja - Vad är rimligt slutpris ?
Tack !
Ta listpris x 0.6 så får du rimligt pris.
Tack kompis.Ta listpris x 0.6 så får du rimligt pris.
Noen som kan hjelpe med värde på denna? Gjerne ref også om noen vet.
Det er en Kvarts seamaster från 2008. Fullsett i generelt veldig bra skick
Ska den säljas så köper jag gärna för 14-15https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-2264-50-00.87940/
Såldes en ganska nyligen.
Det er inte min klocka tyvärr, men om han som har den kommer sälja säjer jag tillSka den säljas så köper jag gärna för 14-15
Det såldes en på auktion för ca en månad sedan, den gick på 4700kr.Vad tycker ni är ett rimligt pris för en Seiko SARB017 Alpinist i bra men använd skick?
Ta listpris x 0.6 så får du rimligt pris.
Baserar det på att jag sålt rätt många i princip nya Breitlings. De tappar i princip alltid 40% om det inte är en riktigt impopulär modell.Vad baserar du det på har du sett några begagnade sålts?
Baserar det på att jag sålt rätt många i princip nya Breitlings. De tappar i princip alltid 40% om det inte är en riktigt impopulär modell.
.... Hade aldrig pröjsat mer än 70% nyttSålt flertalet nya breitling och de har snarare legat runt 80% när de är under året
Vad kan bifogad vara värd? Grand Seiko 5722-9991 med defekt tavla, referensnummer vid sex har smält eller dylikt. Erhållit service samt polering hos Optura 2018-03-01 per 6500 SEK.
Inget pris är rimligt för dessa modeller, men runt 2000kr skulle jag sägaRimligt pris på en använd Seiko SNKK45 med blå tavla (med box och alla länkbitar)? Nästan omöjligt att hitta objekt till salu och bilda sig en uppfattning om prisnivån.
Finns väl några sålda på K&S, även nån med box.Rimligt pris på en använd Seiko SNKK45 med blå tavla (med box och alla länkbitar)? Nästan omöjligt att hitta objekt till salu och bilda sig en uppfattning om prisnivån.
Finns väl några sålda på K&S.
Vet ej om de ökat så mycket.
Jag sålde en svart SNKK47 i december 2018 för 1700kr!Senaste såldes 2017, därför var jag nyfiken om det skett någon prisutveckling. Om man går in på K&S och kikar på fördelningen mellan antalet köpes-annonser i förhållande till antalet säljes-annonser för den specifika modellen torde det finnas ett visst efterfrågeöverskott.
Nja... november 2018 var nån ifrån också.Senaste såldes 2017, därför var jag nyfiken om det skett någon prisutveckling. Om man går in på K&S och kikar på fördelningen mellan antalet köpes-annonser i förhållande till antalet säljes-annonser för den specifika modellen torde det finnas ett visst efterfrågeöverskott.
Nja... november 2018 var nån ifrån också.
Men som sagt, de kan ha ökat nu eller så har de varit ovanligt billiga här. Är ingen expert på dem.
Om du begär det du vill ha så visar det sig om du får det.
Av erfarenhet är 31mm svår att hitta billigt då den inte funnits så länge, letade ett år efter en i stål till bra pris men slutade med att jag köpte nytt. Men halvguld bör ju vara något enklare kanske.Sambon har fastnat för en rolex DJ 31 ref 68273, guld & stål med vit tavla och romerska index. Vad är rimligt pris för en sådan pjäs? Ligger någon ute på chrono för strax under 50k, men det känns väl lite väl saltat?
Tack!1500 - 2000 är väl vad man brukat se, där nånstans. Runt förstnämnda siffran är nog vanligast.