• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hetaomega

Breitling
Hej alla! Vad värderar ni min omega samling på? Nästan alla klockor är i full original trots okänd servnings historik. Gubben jag köpte allt av hade en klockfantast som far och dom flesta köptes, användes någon gång för att sedan läggas undan.
 

Bilagor

  • IMG_20190625_120424.jpg
    IMG_20190625_120424.jpg
    403 KB · Visningar: 2
  • IMG_20190625_120105.jpg
    IMG_20190625_120105.jpg
    340 KB · Visningar: 2
  • IMG_20190625_115953.jpg
    IMG_20190625_115953.jpg
    267.4 KB · Visningar: 2
Senast redigerad av en moderator:

Ukjent

Rolex
2-Faktor

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tror du den går for mer eller mindre en de i blå/svart?

Jeg solgte en svart ganske nylig for 38500 kr som var kjøpt i slutten av 2018. Det var nog et ganske høyt pris, men hadde et flertall som ville kjøpe den for 35-36.
Dock er det ikke svårt å få tag på en blå eller svart for 34-35.
Mindre.

Jag hade gärna testat en blå eller svart, men inte sugen på grå. Tror det gäller majoriteten.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Mindre.

Jag hade gärna testat en blå eller svart, men inte sugen på grå. Tror det gäller majoriteten.
Ok, da forstår jeg din vurdering og det er samme som jeg har tenkt.
Jeg synes både den blå og den svarte er riktigt schysta, men inte så stor fan av den grå. Har dock fått inntrykket av at veldig mange gillar den så vært litt usikker.
 
Får man nått för en sån här tro? Kan ta en sån i inbyte nämligen.
Från 96, fullset sjukt nog. Bytt batteri.

Ref 65062 aerospace
96ED5AAC-6D57-46A8-BD0D-2DE5D2ABC248.jpeg
 

TLåbbman

Omega
Hallåj
Jag har en ytter och innerbox/ask till rolex, årsmodel 2013 BLNR (klockan har jag dock supit bort!!).

Hur mycket värde är det i själva asken? Jag vet inte om jag ska behålla eller sälja den. Finns det någon poäng i att spara den? (t.ex. om jag skulle köpa en begagnad vintage rolex, skulle dess värde öka om jag har en box till den, även om boxen är fel??).
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Hallåj
Jag har en ytter och innerbox/ask till rolex, årsmodel 2013 BLNR (klockan har jag dock supit bort!!).

Hur mycket värde är det i själva asken? Jag vet inte om jag ska behålla eller sälja den. Finns det någon poäng i att spara den? (t.ex. om jag skulle köpa en begagnad vintage rolex, skulle dess värde öka om jag har en box till den, även om boxen är fel??).

1500kr
 

willie

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Kolla köp och sälj här på KS så får du uppfattning om värdet.

Det är nog ingen idé att spara den, såvida du inte skall köpa en likadan klocka utan box.
 

Watcharound

Panerai
2-Faktor
Topp