• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oysterlänk och samma klocka som går att beställa idag!

Bilagor

• IMG_3008.jpeg
    IMG_3008.jpeg
    131.2 KB · Visningar: 15
Någon som vill ge sig på ett förslag?
Listpris minus svensk moms känns väl rimligt om det är två privatpersoner som gör affär.
För mig det inte är den mest eftertraktade kombinationen och det finns rätt många annonserade.

Här (usa) verkar det gå att få fatt på en från handlare (oprutat på C24) för ca 125K SEK

Tjena,

Fråga: vad tror ni att man skulle få för en Club Sport Neomatik Worldtimer Dune, ref: 790.S6 i obruten förpackning?

Alles gut,
Olssonsson

Breitling super avenger chronometre, cal 13 (ETA 7750)
ref: A13370

alla tillbehör finns. Cert, box, innerbox, papper, taggar

Har svårt att avgöra priset på denna, framförallt på svenska marknaden, watch only och skador på bakboetten men fortfarande en pepsi på Jubilee länk:)

Vad hade ni velat ha för den/betalat?
Eller skulle ni kanske satsa på att sälja internationellt?

Bilagor

• IMG_8649.jpeg
    IMG_8649.jpeg
    108.7 KB · Visningar: 8
  • IMG_0601.jpeg
    IMG_0601.jpeg
    44.9 KB · Visningar: 10
  • IMG_0599.jpeg
    IMG_0599.jpeg
    84.5 KB · Visningar: 9
  • IMG_0600.jpeg
    IMG_0600.jpeg
    85.3 KB · Visningar: 10
  • IMG_8743.jpeg
    IMG_8743.jpeg
    737.5 KB · Visningar: 10
  • IMG_0595.jpeg
    IMG_0595.jpeg
    72 KB · Visningar: 11
Mamma ärvde denna av mormor, och är intresserad av att veta mer. Vi ska inte sälja men vill gärna veta mer. Kanske inte rätt tråd men hittade inte en bättre.

Mamma sa att mormor fick den av morfar på 60talet. Och att den eventuellt kom med läderband men att han valde till guldband i samband med köpet. Någon som vet mer eller vet vart man ska leta? Har försökt googla men inte hittat. Den är liten kanske 18mm eller 22 eller något sådant

Bilagor

• 20260321_172433.jpg
    20260321_172433.jpg
    185.8 KB · Visningar: 13
Mamma ärvde denna av mormor, och är intresserad av att veta mer. Vi ska inte sälja men vill gärna veta mer. Kanske inte rätt tråd men hittade inte en bättre.

Mamma sa att mormor fick den av morfar på 60talet. Och att den eventuellt kom med läderband men att han valde till guldband i samband med köpet. Någon som vet mer eller vet vart man ska leta? Har försökt googla men inte hittat. Den är liten kanske 18mm eller 22 eller något sådant

Vad vill ni veta?
För att få reda på referensnummer, årtal och kaliber måste man nog nästan öppna upp den.

Nu talar jag iofs framförallt utifrån mig själv, men jag tror att kunskapen på just damur är lite för låg för att kunna bedöma bara utifrån en bild framifrån.

Har svårt att avgöra priset på denna, framförallt på svenska marknaden, watch only och skador på bakboetten men fortfarande en pepsi på Jubilee länk:)

Vad hade ni velat ha för den/betalat?
Eller skulle ni kanske satsa på att sälja internationellt?
Svårt att avgöra skick på bilderna, men ser ju ut som en rätt välanvänd klocka. Är det lumesläpp kl 12? Tror marknaden idag är väldigt ängslig, och objekt som har flera uppenbara skador behöver prissättas därefter. Finns ju drösvis med liknande objekt i bättre skick för 100-120k om man snabbt kollar c24 (som gäller osålda objekt, vad saker faktiskt säljs för är en annan femma). Vet inte vad du ha för tänkt pris, den såldes väl av PP för typ 100?

Vad vill ni veta?
För att få reda på referensnummer, årtal och kaliber måste man nog nästan öppna upp den.

Nu talar jag iofs framförallt utifrån mig själv, men jag tror att kunskapen på just damur är lite för låg för att kunna bedöma bara utifrån en bild framifrån.
Tja! Tack, och ja det är precis sådant jag hade hoppats på då det underlättar rejält för ännu mer efterforskningar.

Tog lite fler bilder på den bl.a baksidan men förstår att det är otroligt svårt att identifiera trots det. Att öppna den är lite läskigt så undviker helst om möjligt.

Fler bilder

Bilagor

• 20260322_152023.jpg
    20260322_152023.jpg
    230.2 KB · Visningar: 12
  • 20260322_152004.jpg
    20260322_152004.jpg
    480.4 KB · Visningar: 7
  • 20260322_151958.jpg
    20260322_151958.jpg
    205 KB · Visningar: 8
Sinn ux från 2013. Oteggad. Nyservad med extra silicon and + stora viklåset. Extra svart bezel också. Ser ut att vara i toppskick. 25' + frakt vill en tysk ha av mig. Är det på tok för högt?

Sinn ux från 2013. Oteggad. Nyservad med extra silicon and + stora viklåset. Extra svart bezel också. Ser ut att vara i toppskick. 25' + frakt vill en tysk ha av mig. Är det på tok för högt?
De verkar hålla värdet riktigt bra de där rackarna. Jag tror att det är ganska rimligt, du kanske kan få ner det någon tusenlapp till?

Svårt att avgöra skick på bilderna, men ser ju ut som en rätt välanvänd klocka. Är det lumesläpp kl 12? Tror marknaden idag är väldigt ängslig, och objekt som har flera uppenbara skador behöver prissättas därefter. Finns ju drösvis med liknande objekt i bättre skick för 100-120k om man snabbt kollar c24 (som gäller osålda objekt, vad saker faktiskt säljs för är en annan femma). Vet inte vad du ha för tänkt pris, den såldes väl av PP för typ 100?
Hade tänkt runt 94k ungefär, tycker det känns rimligt men ingen som nappat på blocket eller tradera än, kanske får ta lite bättre bilder:)

Sinn 104 St Sa I H-länk fullset alla papper jag enda ägaren.
Uttagen 2016 men servad vintern 2025 hos urbrev. Bra skick förutom spänne + länk som tagit stryk vid skrivbordet. Hade tänkt 9.5’ som priside.

Tycker det är rätt svårt hur man ”prisar” servicen :)

Sinn 104 St Sa I H-länk fullset alla papper jag enda ägaren.
Uttagen 2016 men servad vintern 2025 hos urbrev. Bra skick förutom spänne + länk som tagit stryk vid skrivbordet. Hade tänkt 9.5’ som priside.

Tycker det är rätt svårt hur man ”prisar” servicen :)
Tycker det låter ganska rimligt! Kanske tom någon tusenlapp till om det vill sig väl?

SUPEROCEAN AUTOMATIC 46 BLACK STEEL​

Reference number - M17368B71B1S1

Inköpt år 2021 juli
Fullservice år 2025 sept
Skick: Mycket bra, endast någon liten repa på glas. Ny gummirem från service. Endast 1 ägare. Fullset med box, instruktion, kvitto inköp och service.

Är nyfiken på vad den skulle kunna säljas för, är sugen på att köpa något nytt.

Bilagor

• Skärmavbild 2026-04-07 kl. 18.56.42.png
    Skärmavbild 2026-04-07 kl. 18.56.42.png
    316.2 KB · Visningar: 3

SUPEROCEAN AUTOMATIC 46 BLACK STEEL​

Reference number - M17368B71B1S1

Inköpt år 2021 juli
Fullservice år 2025 sept
Skick: Mycket bra, endast någon liten repa på glas. Ny gummirem från service. Endast 1 ägare. Fullset med box, instruktion, kvitto inköp och service.

Är nyfiken på vad den skulle kunna säljas för, är sugen på att köpa något nytt.
Såldes en svart på gummi för inte så länge sen här på KS för 24 och en blå på länk för 23. Sen kanske service i närtid kan öka priset lite men där omkring 22-25 kanske

Tillbaka
Topp