• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ervid

Omega
Med risk för dubbelfråga. Ber om ursäkt. Men kan inte gå igenom 300 sidor.
Många Rolex skjuter i höjden i pris..
Har en Hulk från 2015 som jag knappt använder, tror det är dags att låta den gå vidare. Tittar man runt ligger prisbilden rätt brett 140-310, vilket gör det svårt att få en bild av vad man kan få på riktigt.
Någon som har bra koll på denna klockas värde?
Fullset, skulle säga 4/5 skick

tack
 
Senast ändrad:

ScubaKing

Audemars
Med risk för dubbelfråga. Ber om ursäkt. Men kan inte gå igenom 300 sidor.
Många Rolex skjuter i höjden i pris..
Har en Hulk från 2015 som jag knappt använder, tror det är dags att låta den gå vidare. Tittar man runt ligger prisbilden rätt brett 140-310, vilket gör det svårt att få en bild av vad man kan få på riktigt.
Någon som har bra koll på denna klockas värde?
Fullset, skulle säga 4/5 skick

tack

Runt 165k skulle jag säga.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
I begynnande medelålder med gråa skäggstrån, dieselkombi, dagishämtning och oro över huruvida knäna kommer hålla har jag blivit sugen på den gubbigaste av klockor; en Datejust 16234. Har någon en aning om vad man rimligtvis får ge för ett schysst ohyvlat exemplar och vad en separat Jubilee-länk med sedvanlig stretch går för?
Runt 35-40 med Jubileelänk tänker jag. En rasslig länk runt 6K och uppåt beroende på skick. Detta baserat på annonser här på KS under året.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Runt 165k skulle jag säga.
Tror du verkligen att folk köper på dessa nivåer? Blocket isf eller?
Jag ser att just nu när jag skriver detta ligger snittpriset på begagnad Hulk på 179k på C24 iofs, men C24 är ju en värdemätare som brukar uppskattas mer av säljare än köpare om man säger så. Visst - dra bort 10-15% så kanske man brukar närma sig verkligheten, men ändå? Jag har sjukt svårt att få in att folk skulle betala så mkt pengar för en Hulk, men det kanske är mig det är fel på?
Såhär ser värdet ut på C24 sen en månad tillbaka.
2529EA5B-E7E9-4731-83E4-687E0B265420.jpeg
 

Martensson

Breitling
2-Faktor
Hej folket! Har en vän som sitter inne med en relativt sällsynt Patek ref 3528 I vitguld. Klockan kommer med all dokumentation och enbart en ägare som typ aldrig använt klockan... så nära NOS man kan komma utan att vara NOS. Fattar att det inte är den mest populära klockan men skicket och dokumentationen borde ha sitt värde. Vad tycker ni är rimligt pris för den?
 

Bilagor

  • 564012F3-DE9D-4C4A-A1EE-D2622200AE35.jpeg
    564012F3-DE9D-4C4A-A1EE-D2622200AE35.jpeg
    549.1 KB · Visningar: 15

ScubaKing

Audemars
Tror du verkligen att folk köper på dessa nivåer? Blocket isf eller?
Jag ser att just nu när jag skriver detta ligger snittpriset på begagnad Hulk på 179k på C24 iofs, men C24 är ju en värdemätare som brukar uppskattas mer av säljare än köpare om man säger så. Visst - dra bort 10-15% så kanske man brukar närma sig verkligheten, men ändå? Jag har sjukt svårt att få in att folk skulle betala så mkt pengar för en Hulk, men det kanske är mig det är fel på?
Såhär ser värdet ut på C24 sen en månad tillbaka.
2529EA5B-E7E9-4731-83E4-687E0B265420.jpeg

Ja jag tror du får 160-165k för en Hulk idag. I alla fall om du kan tänka dig att sälja inom Europa.
 

hiro

Cartier
Har en Seiko 7T92-OBFO köpt 2010 som knappt är använd, allt som ingick när jag köpte klockan är med. Har just fått en ny klocka så nu kommer den användas mindre än vad den användes nu, dvs inte alls. Bättre att hitta en ny ägare. Hittade en som gått på Tradera nyligen för 1600, så jag antar att 1500 är ett rimligt pris, håller ni med?
 

Bilagor

  • IMG_20200916_193803.jpg
    IMG_20200916_193803.jpg
    167.4 KB · Visningar: 10

linus84

Omega
Hej! Nån som har någorlunda koll på vad man bör ge för en fin rolex oysterquartz? Utan cert i någorlunda fint skick. Helstål kontra GS ? Tack på förhand, Med vänlig hälsning, Linus
 

PJZ

Cartier
Prövar igen :)

Vad säljs/köps en oanvänd Rolex Hulk som är uthämtad 2020 fullset för? Har sett flera priser uppemot $25K, men hur ser verkligheten ut?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Topp