• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Modevi

Breitling
Vad tror ni att en automatisk "pre-bond" är värderad till nu?
DSC_1235.JPG
 

Opinioncarb

Cartier
2-Faktor
Fick inget mer svar än dessa här och ett bud på 70000kr. Men verkar röra sig kring 100k + på chrono så kanske 10-15 procent ner från det?
okej, fick ett bud på 60K hos LW precis nyss med tanke på mitt skick då de tyckte att ringen behöver bytas då den är för rund i kanterna samt länken fyllas på med guld då den är uttöjd... och jag som älskar den för den fortfarande ser så fräsch ut :(
 

Bilagor

  • IMG_7637.jpg
    IMG_7637.jpg
    463.6 KB · Visningar: 57

poormans

Rolex
okej, fick ett bud på 60K hos LW precis nyss med tanke på mitt skick då de tyckte att ringen behöver bytas då den är för rund i kanterna samt länken fyllas på med guld då den är uttöjd... och jag som älskar den för den fortfarande ser så fräsch ut :(
LW bjuder sjukt dåligt, har alltid fått bättre bud av andra handlare

Men 60k är väl bra med tanke på att den låg ute för typ 40k
 
LW bjuder sjukt dåligt, har alltid fått bättre bud av andra handlare

Men 60k är väl bra med tanke på att den låg ute för typ 40k
Låg ute för 40, när var det? Sedan betingar väl modellen betydligt högre idag än när den låg ute 2017 här på ks eller har jag missuppfattat något?
Om LW faktiskt bjuder mer än den låg ute för här 2017 betyder väl ändå en indikation på att det är en uppgång eftersom de precis som du säger bjuder lågt med all respekt för att de såklart vill göra en hacka
 

poormans

Rolex
Läs igen, jag skrev att jag alltid fått bättre bud av andra handlare än av Luxury Watches därav tycker jag och det är min erfarenhet av att de bjuder lågt

Dubbelkollade AP annonsen på FB nu och den låg ute för 49k hade för mig det var 39k

Cheers
Christian
 
Halloj har en god vän utan större klockintresse och fick en Heuer autavia i present När han fyllde jämt 2012 och den används nästan aldrig så han tänkte göra annat kul för pengarna i stället. Klockan är i fullset och är servad 2020 och är i fint skick. Så frågar han mig vad han kan begära för en sådan ?
Ska din vän sälja sin 30, 40, 50... års present..? "All to his own" såklart, men även om den sällan används, brukar man inte vara försiktig med att flippa bort födelsedagspresenter, morgongåvor, bröllopspresenter, och andra liknande gåvor?
En tanke bara.. svårt att få tillbaka exakt samma ex om din vän sen ångrar sig och hoppas på att hans släktingar kanske skall köpa nåt fint här 2022 också, vilket alldeles säkert inte lär bli nån exklusiv klocka iaf, om han säljer den han fick förra gången..
Jag tänker om han kanske har ett klockintresse och hade hoppats på en AP, Patek eller fläskRolex här om 2 år, så lär ju den dörren stängas om han säljer Autavian.. :/
 
Läs igen, jag skrev att jag alltid fått bättre bud av andra handlare än av Luxury Watches därav tycker jag och det är min erfarenhet av att de bjuder lågt

Dubbelkollade AP annonsen på FB nu och den låg ute för 49k hade för mig det var 39k

Cheers
Christian
Tack. Ja det är lite lågt. Ska kolla vidare lite. Hade gärna behållt klockan men ändrade förhållanden gör att jag troligen behöver sälja den med en tår i ögat. Snyggaste klockan som finns enligt mig ❤️
 

Dizywisy

Omega
2-Faktor
Värdering på en 14060m Rolex Sub 2007 (Z-serie, 2 line), box, cert, original kvitto.
servad på Bergströms 201807. Fint skick, Några hairlines samt ett mindre ding på bandhornet.
Tycker priserna på chrono24 känns tilltaget!?
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Milgauss 116400 -12
Fullset, servad 2017, ej polerad.
Varianten som tillverkades mellan 2007 - 2013 svart tavla utan det gröna safirglaset dvs. Vad är ett rimligt pris för en sådan idag?
 

Tobbelerone

Omega
2-Faktor
534B0614-17D2-4DBE-B3C9-E38400D0A3E9.jpeg

Tänkte kolla lite feedback på en Explorer 114270 med alla tillbehör förutom cert? Y-serie daterar den till ca. 2003-2004. Fint skick med diverse hairlines och småslitage.
 

PJZ

Cartier
Finns en 116138 till salu, utplockad 2020 fullset. Han begär 135 - vettigt eller ej? Tycker det känns okej ändå.

Däremot har jag för mig att dessa slutade tillverkas runt 2014-2015, är det möjligt att han köpt en ny från AD 2020?
 

roikka

Omega
Hej. Någon som kan göra en rimlig värdering på min Seiko 6309-7290? Kikade lite på ebay och c24 men det såg ut som riktiga fantasipriser
A53B8825-728F-4FEC-8A4B-B55BBCAF8D3B.jpeg

 

Pantzar

Omega
Någon som har en uppfattning om aktuellt prisläge på en Tudor BB (79220B) rose-dail?Fullset på länk, uttagen i Sverige och mycket sparsamt använd.
 

Erdna

Cartier
Finns en 116138 till salu, utplockad 2020 fullset. Han begär 135 - vettigt eller ej? Tycker det känns okej ändå.

Däremot har jag för mig att dessa slutade tillverkas runt 2014-2015, är det möjligt att han köpt en ny från AD 2020?

Jag tyckte också det kändes konstigt. Han skriver att nypris var ca 220 000:- och att han plocka ut den i Warszawa.

1 månad gammal och säljer den "så billigt"


Nått är lurt...
 
  • Like
Reactions: PJZ

Erdna

Cartier
Vad är ett rimligt pris på den klockan?
Som jag förstått det ligger de väl på allt mellan 110-140' beroende på skick/år/tillbehör.

Men jag trodde inte heller de producerades längre (??)

Men om de gör det och denna är uttagen 2020 och endast en månad gammal ser jag det lite märkligt att den ska säljas 83k under list. Ingen Hublot Big Bang vi pratar om... Men jag kan ha fel?
 
  • Like
Reactions: PJZ

PJZ

Cartier
Som jag förstått det ligger de väl på allt mellan 110-140' beroende på skick/år/tillbehör.

Men jag trodde inte heller de producerades längre (??)

Men om de gör det och denna är uttagen 2020 och endast en månad gammal ser jag det lite märkligt att den ska säljas 83k under list. Ingen Hublot Big Bang vi pratar om... Men jag kan ha fel?
Visste inte ens att list va så högt?

Som du säger, nånting känns lurt..
 

Alphadog

Omega
Pledge Member
Hej ... vad tror ni är ett vettigt pris för en 2016 JLC Master Control 1548470, svart urtavla, i stål, oanvänd, med box and papers?
 
Topp