• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

VintageJesus

Cartier
2-Faktor

twisted

Cartier
Hejsan KS! Kan ni hjälpa mig med den här? Jag gissar på ~1970 tal. Det står 18K 750 på boetten och länken, vilket måste betyda att det är 18K rakt igenom? Någon som har någon bra idé om vad den kan vara värd?

roamer1.jpg

roamer2.jpg
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Hejsan KS! Kan ni hjälpa mig med den här? Jag gissar på ~1970 tal. Det står 18K 750 på boetten och länken, vilket måste betyda att det är 18K rakt igenom? Någon som har någon bra idé om vad den kan vara värd?

roamer1.jpg

roamer2.jpg

Väldigt trevlig klocka, jag skulle säga att den tingar inte mer än guldvärde, men om länken är i guld så kan det bli en del :)
 
Hej,

En kollega/vän vill sälja en Longines Qonquest ifrån 2012 i löjligt bra skick. Det saknas box och papper men är köpt via en etablerad auktionsfirma och kvitto finns kvar ifrån köp. .
Refnr L36604 med vitt/silver bo med läderband (Är det möjligt att det är orginalband?).

Vi vill båda hitta ett rättvist pris där vi båda är nöjda. Förslag på pris?
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hej,

En kollega/vän vill sälja en Longines Qonquest ifrån 2012 i löjligt bra skick. Det saknas box och papper men är köpt via en etablerad auktionsfirma och kvitto finns kvar ifrån köp. .
Refnr L36604 med vitt/silver bo med läderband (Är det möjligt att det är orginalband?).

Vi vill båda hitta ett rättvist pris där vi båda är nöjda. Förslag på pris?
Jag sålde en vanlig Conquest nyligen (ej chrono) i bra skick. Med cert, nybytt batteri och trycktestad. Fick 2500kr för den.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hej,

En kollega/vän vill sälja en Longines Qonquest ifrån 2012 i löjligt bra skick. Det saknas box och papper men är köpt via en etablerad auktionsfirma och kvitto finns kvar ifrån köp. .
Refnr L36604 med vitt/silver bo med läderband (Är det möjligt att det är orginalband?).

Vi vill båda hitta ett rättvist pris där vi båda är nöjda. Förslag på pris?
Hur vet du att den är från 2012 utan certifikat?
Om det är Longinesläder lär det stå på insidan. 1500 kanske.
 

twisted

Cartier
Väldigt trevlig klocka, jag skulle säga att den tingar inte mer än guldvärde, men om länken är i guld så kan det bli en del :)

Precis vad jag misstänkte. :) Bara skönt att höra det ifrån någon annan också! Vad kan man tro att tavla+urverk+visare väger så man kan göra en ~ bedömning på guldmängden efter avvägning?
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Precis vad jag misstänkte. :) Bara skönt att höra det ifrån någon annan också! Vad kan man tro att tavla+urverk+visare väger så man kan göra en ~ bedömning på guldmängden efter avvägning?
Om den ska säljas så kan jag tänka mig att man plockar bort urverk och glas och sen väger..
Är du säker på att länken är i guld?
Kan du ta bild på spännet också?
 

Norda

Panerai
Hej,
Vad anser ni vara ett rimligt pris för min Omega electronic som är i behov av service?
nytt batteri men tickar inte. Har en helt ny krona till då den som sitter på är sliten.
Från 73 om jag inte minns fel...
 

Bilagor

  • 093EF805-B27C-4990-A95C-34FD0D2FE40E.jpeg
    093EF805-B27C-4990-A95C-34FD0D2FE40E.jpeg
    622.1 KB · Visningar: 81

twisted

Cartier
Jag hade nog valt att behålla denna klockan, ganska ovanligt att man hittar en klocka med tillhörande länk i guld..
(Om du nu inte behöver pengarna till annat)
Är ju en ultimat dressare :)
Jag håller med dig till fullo! Inte min klocka tråkigt nog, och ägaren verkar i mer behov av pengar än klocka tyvärr. Får vibbar av att jag borde försöka rädda den...
 

Sillenz

Breitling
Hej,
Vad skulle ni säga är ett rimligt pris för en Rolex 16610LV årtal 2008, nyservad med box men utan cert. Opolerad.
Haft ögonen på en sån klocka länge men har dålig koll på prisbild... Någon som vill hjälpa till och vet?
 

fredrikb

Cartier
Jagar ev Daytona. Vad ska man räkna med att ge för en 116500LN med vit tavla? Tänk ett par år gammal, fullset, bra men använt skick.
 
  • Like
Reactions: PJZ

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Kom över denna snorbilligt på loppis och tänkte bara kolla om någon har en fingervisning vad den kan tänkas värderas till? Antar att det är över de 30kr jag gav. Jag är inte i säljtankar utan är mest nyfiken då jag hittat så spretiga svar på nätet när jag letat.

Certina från -87 (gissar jag med tanke på gravyren), 14k, originalband och spänne, Originalbox med ytterkartong och hangtag.
020FEAC5-E127-4FA1-A5B4-ED5BEAC4004B.jpeg

F5BEB802-85B7-49E4-AE18-94748FA1D477.jpeg

2362C9AD-3DB2-48B4-AD80-1DBF0611CC72.jpeg

16352D62-673E-4042-A60A-D671459A4A7E.jpeg

God fortsättning på er:)
 
Topp