• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FlipSwede

Rolex
Den där typen av klockor gör sig väl bäst på Tradera? Bara ta så bra bilder du kan, skriva allt du vet om dem i termer av storlek/skick o.s.v. och sedan sätta 1 kr i utropspris så bestämmer marknaden vad värdet är.
Ja kanske det.

Nu har jag inget Traderakonto men kan val skaffa om det gar.
A Andra sidan kanns det skont slippa allt jobb som en forsaljning Anda ibland ar mot en teoretisk dryg tusenlapp mindre.
 
Hej. Har varit utanför klocksnack ett tag och har inte bästa kollen längre men vad kan dessa vara värda idag? Båda full set, swedish night är i grymt skick! Tacksam för svar.
1657005468362.jpeg
 

Portofino

Panerai
Min pappa har en 116233 från 2007 med box och cert i fint skick. Två-ton, jubilee länk och champagnetavla. Någon som vågar ge sig på en gissning vad som vore ett lämpligt pris?
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Har inte hängt med i utvecklingen alls här.

Köpte min Rolex 116710BLNR 2014 (tror jag), har servat den förra året och den är i mycket fint skick. Avplastad av mig och såld ny på Pagholds Ur i Skövde. Vad ligger marknadsvärdet på idag ungefär? Tänker mest försäkringsbiten, köpte den för 54' kr...
Inte varit så uppdaterad senaste månaderna men cirka 150 om det är vad priserna var för någon månad sen
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
En Seiko SNKK47 (svart tavla) AKA Seiko Nautilus. Någon hairline, men använd kanske en vecka eller så sedan jag köpte den.
Låda och allt som kommer med.

Vad är ett rimligt pris?


IMG_8446.jpg
IMG_8447.jpg
 
Senast ändrad:
  • Lange 1815 up/down, rosé, mint skick och fullset
  • Lange saxonia Annual Calendar, WG, mint skick och fullset.

Vad kan dessa två klockor kosta tro?

Eller är det kanske möjligt att pruta lite hos AD om man har en hygglig historik sedan tidigare?

Någon som vet?

Tacksam för svar :)
 

MRA26

Omega
Funderar på att sälja min Rolex Explorer 1 214270 (MK1) från 2014. Vad har ni för tankar kring pris? Vad känns rimligt?
 

poormans

Rolex
Gick nyss en nyare som även den var fullset och servad

Den begärda det 87k för här men lite prutmån är väl rimligt

Så mellan 80-85k
 

FlipSwede

Rolex
Sorry för frågorna men skulle du säga att en annons på KS är bästa sättet att sälja den eller är exempelvis blocket lika effektivt?
Vill du ha med (formodligen ) vettigt folk att gora lagger du ut en annons har pa KS eller annat entusiastforum dar du latt kan kolla vem det ar som svarar dig och vad det verkar vara for en filur
Posthistorik/GG-Trad ar val en bra start.

Blocket/Tradera nar sakert fler potentiella kunder,men da far du (kanske) ocksa de problem som beskrivits i otaliga tradar och inlagg.

Nackdelen med KS/Entusiastforum ar ju att alla dina potentiella kunder ar (formdligen) insatta i marknaden och "vet" vad saker och ting ska kosta.Staller relevanta fragor etc
Chansen att hitta en okunnig kopare har villig att overbetala ar nog minimal.

Eller sa lamnar du bort alla saljbekymmer till en auktionsfirma som exponerar internationellt. Kostar givetvis en slant,men du kan fa bra mycket mer an du tankt dig.
 

MRA26

Omega
Vill du ha med (formodligen ) vettigt folk att gora lagger du ut en annons har pa KS eller annat entusiastforum dar du latt kan kolla vem det ar som svarar dig och vad det verkar vara for en filur
Posthistorik/GG-Trad ar val en bra start.

Blocket/Tradera nar sakert fler potentiella kunder,men da far du (kanske) ocksa de problem som beskrivits i otaliga tradar och inlagg.

Nackdelen med KS/Entusiastforum ar ju att alla dina potentiella kunder ar (formdligen) insatta i marknaden och "vet" vad saker och ting ska kosta.Staller relevanta fragor etc
Chansen att hitta en okunnig kopare har villig att overbetala ar nog minimal.

Eller sa lamnar du bort alla saljbekymmer till en auktionsfirma som exponerar internationellt. Kostar givetvis en slant,men du kan fa bra mycket mer an du tankt dig.
Tack för svaret! Blocket går nog bort känner jag. Framför allt är det gäller något med så stort värde.

Inte intresserad av att sälja till överpris utan mycket hellre till en vettig person som kommer gilla klockan.
 

poormans

Rolex
Vill du ha med (formodligen ) vettigt folk att gora lagger du ut en annons har pa KS eller annat entusiastforum dar du latt kan kolla vem det ar som svarar dig och vad det verkar vara for en filur
Posthistorik/GG-Trad ar val en bra start.

Blocket/Tradera nar sakert fler potentiella kunder,men da far du (kanske) ocksa de problem som beskrivits i otaliga tradar och inlagg.

Nackdelen med KS/Entusiastforum ar ju att alla dina potentiella kunder ar (formdligen) insatta i marknaden och "vet" vad saker och ting ska kosta.Staller relevanta fragor etc
Chansen att hitta en okunnig kopare har villig att overbetala ar nog minimal.

Eller sa lamnar du bort alla saljbekymmer till en auktionsfirma som exponerar internationellt. Kostar givetvis en slant,men du kan fa bra mycket mer an du tankt dig.

Auktionsfirman betalar väl knappast "bra mycket mer" efter att de dragit sin procent
På en 36 Explorer alltså
 

Kjellhoften

Cartier
2-Faktor
  • Lange 1815 up/down, rosé, mint skick och fullset
  • Lange saxonia Annual Calendar, WG, mint skick och fullset.

Vad kan dessa två klockor kosta tro?

Eller är det kanske möjligt att pruta lite hos AD om man har en hygglig historik sedan tidigare?

Någon som vet?

Tacksam för svar :)
Jag fick ner en Saxonia Automatic med 20% hos AD med hygglig historik så nån sorts rabatt ska du nog kunna få, lycka till!
 

vargwolf

Breitling
Hej allesammans!
Hittade några klockor i min pappas byrålåda. En av dom är dessa. Han påstår att han fått ärva den av sin farbror, men någon årsmodell på den saknar vi. Är det någon som vet något om denna och vad den skulle kunna vara värd mellan tummen och pekfingret? (Det övertäckta är ett namn som är ingraverat).

Bästa hälsningar

IMG_0457.HEIC.jpg IMG_0458.HEIC.jpg

IMG_0457.HEIC.jpg
IMG_0458.HEIC.jpg
 
Topp