• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mosse

Omega
En sådan här tråd kan absolut vara av intresse, jag tycker inte värdet på en bulova royal oak är så högt, men det är min högst personliga åsikt då det sålts en för 2500 på KS för ett år sedan och då de säljs ganska frekvent på Ebukten för omkring 3-4 papp ;)

EDIT: jag menade utan box då, däremot hade den från KS box...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
En sådan här tråd kan absolut vara av intresse, jag tycker inte värdet på en bulova royal oak är så högt, men det är min högst personliga åsikt då det sålts en för 2500 på KS för ett år sedan och då de säljs ganska frekvent på Ebukten för omkring 3-4 papp ;)

EDIT: jag menade utan box då, däremot hade den från KS box...
Dyr box tydligen, ca 50% av värdet...
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Överlag så är många säljare på K&S helt off gällande priser. Tråkigt då jag är övertygad om att många nybörjare går på rejäla nitar då man antar att priserna på entusiastforum är fair och inte rent ocker. Kan tycka att det är rätt så ugly när folk som verkar vara hyfsat initierade sätter horribla priser. Självklart upp till var och en vad man vill ha men det hade varit tacksamt om man tog sitt småaktiga profiterande till Blocket eller liknande.

I min värld så säljer man sina prylar på entusiastforum för den peng man själv kunnat tänka sig att lägga för prylen i fråga. Inte långt, långt över...
 

Garmon

Breitling
Överlag så är många säljare på K&S helt off gällande priser. Tråkigt då jag är övertygad om att många nybörjare går på rejäla nitar då man antar att priserna på entusiastforum är fair och inte rent ocker. Kan tycka att det är rätt så ugly när folk som verkar vara hyfsat initierade sätter horribla priser. Självklart upp till var och en vad man vill ha men det hade varit tacksamt om man tog sitt småaktiga profiterande till Blocket eller liknande.

I min värld så säljer man sina prylar på entusiastforum för den peng man själv kunnat tänka sig att lägga för prylen i fråga. Inte långt, långt över det man själv tycker skiten är värd..

det är kanske så att entusiaster håller sina klockor kära och värderar dem därefter. så när man väl beslutat sig för att göra sig av med sin ögonsten blir priset därefter ;)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag undrar vad man skall betala för en blind hund med tre ben?!
blind-dog.jpg

Vad är rimligt tycker ni?! Snackar vi ca: 2000-3000kr ellé?
 

_robban

Cartier
2-Faktor
Hmm jag har en Bulova "Royal Oak" OCH original Bulova boxen den kom i för många jordsnurr sedan.. kanske någon som vill byta mot en DJ eller liknande ;) ?
Nä men alltså jag skulle nog inte vara beredd att betala mer än 2-3kkr beroende på skicket om jag inte redan hade en.

Vad skulle en nyservad DJ med svart tavla, sn 8378xxx och renoverad vikt jubilee (ej några tillbehör alls) vara värd enligt panelen här? 15kkr?
 
Topp