• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

aleks

Aka Wi
2-Faktor
IWC Pilot 3717, svart tavla på läder, från mellan 2007-2010, fullset, okänd servicehistorik. Spretar en del på C24 mellan ~26-35k

Vad säger ni, vad är rimligt?
 
Hej på er alla! Jag är helt ny på Klocksnack. Jag har knivsskapande som hobby sedan ngra år, men nu har jag funnit vintageklockor som ytterligare en. Jag letar efter en Omega Constellation i stål el stål/guld.
Hur tycker ni prisbilden ser ut för de här två, är det högt, lågt el rimligt. Den ena är på auktion och vad skulle ni ge som högsta bud?
http://www.chrono24.se/omega/constellation-pie-pan--id2869415.htm
http://www.chrono24.se/omega/conste...id2909146.htm?id=2909146&picnum=1&tab=details
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Skulle vara smutt med en sammanställning över "rimliga" priser för beggade klockor- finns det någon sådan på ks?
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
förstår det, men som en total nybörjare så har jag svårt att skatta om det är rimligt att betala 2000, 4000 eller 6500 för klockor som ser ungefär likadana ut på chrono (samma modell och skicket verkar liknande), jag tänker då 2000- förfalskning, 4000 kanske fair pris och 6500 över pris? Men jag kan förstås ha helt fel.
 

Hugii

Audemars
förstår det, men som en total nybörjare så har jag svårt att skatta om det är rimligt att betala 2000, 4000 eller 6500 för klockor som ser ungefär likadana ut på chrono (samma modell och skicket verkar liknande), jag tänker då 2000- förfalskning, 4000 kanske fair pris och 6500 över pris? Men jag kan förstås ha helt fel.


vem säger att en kopia inte kan kosta 6500 också? :)
priser förändras som allt på marknader.. tillgång och efterfrågan. Vad är du beredd att betala och hur desperat säljaren är.
Hur mkt du är beredd att betala för en klocka med alla handlingar. Priset kan sticka beroende på skick och servicehistorik.
Det är svårt att göra en lista utan tycker att man får själv jobba lite innan man slår till :)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
förstår det, men som en total nybörjare så har jag svårt att skatta om det är rimligt att betala 2000, 4000 eller 6500 för klockor som ser ungefär likadana ut på chrono (samma modell och skicket verkar liknande), jag tänker då 2000- förfalskning, 4000 kanske fair pris och 6500 över pris? Men jag kan förstås ha helt fel.

Du får väl läsa på, och fråga forumet om det gäller någon specifik modell.

Finns ingen direkt genväg :)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Vad kan en sån här Tudor Sub vara värd idag?
7016 utan lume och ganska polerad.

Hur mycket mer hade den varit värd om det hade varit snowflaketavla?

image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad kan en sån här Tudor Sub vara värd idag?
7016 utan lume och ganska polerad.

Hur mycket mer hade den varit värd om det hade varit snowflaketavla?

image.jpg
Jävla tryck på vintagetudors. Skulle säga 20, men skulle inte bli förvånad om den gick för mer. Kör en referenssökning på tidigare objekt. Snowflake: -Beror ju helt på hur tavla och lume har överlevt och om det är utbytestavla eller inte.
 

chff

Cartier
Rimligt pris för en service på en Longines Hydroconquest? (Har frågat Hukes i Malmö, men är nyfiken på vad ni tycker är rimligt)
Föjdfråga, är det värt pengarna?
 

OBRKV

Cartier
Vad får man ge för en Vacheron Constantin 222 i stål? Midsize och den större. Hittar ju typ inga till salu. Är det bara jag som är dålig på att söka?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Vad får man ge för en Vacheron Constantin 222 i stål? Midsize och den större. Hittar ju typ inga till salu. Är det bara jag som är dålig på att söka?

Ping Guinness

Det är en av mina favoritklockor och jag kollade lite för skojs skull för typ ett år sedan. Det spretade rätt bra då. Jag skulle säga 70'-80'+ men nu när jag letade lite till såg jag att någon sålts på Ebay för under 5000 pund.

Men egentligen har jag ingen koll! :) De dyker inte upp så ofta...
 

Guinness

Cartier
Vad får man ge för en Vacheron Constantin 222 i stål? Midsize och den större. Hittar ju typ inga till salu. Är det bara jag som är dålig på att söka?
Ping Guinness

Det är en av mina favoritklockor och jag kollade lite för skojs skull för typ ett år sedan. Det spretade rätt bra då. Jag skulle säga 70'-80'+ men nu när jag letade lite till såg jag att någon sålts på Ebay för under 5000 pund.

Men egentligen har jag ingen koll! :) De dyker inte upp så ofta...

Hittade min för ett fyndpris så den är nog inte representativ, fick den för höga 20 och service för 20 till. Såg min i december och sedan dess har jag inte sett någon jumbo i ss på ebay och endast en på chrono som såldes inom 24 timmar för 7000€. Har inte koll på christies mm. Men såg en notis om att en ss 37 såldes för 20 000$ på auktion i våras och slog rekord för modellen.

Så för att sammanfatta tror jag att 60-70 är en ganska bra uppskattning i nuläget.
 
Topp