• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ninen79

Audemars
Jag sa inte att han gjort det, för det vet jag inte, men det kan vara så . Jag vet att den var på service men jag träffar honom inte förrän till hösten igen, och då är första gången som jag kan fråga om servicen........ vi diskuterade hans klocka igår och jag sa att jag kunde ta ett foto och se om någon hade en aning om värdet, utan att jag har nummer mm, vilket jag förstår är svårt med så lite bakgrundsfakta. Tack i alla fall!
Jag är 100% på att tavlan är bytt om klockan är 50 år gammal:)
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Jag är säker på att han sa att den är 50 år och att han köpte den som ung man vilket stämmer bra med femtio år på klockan.
Han studerade till läkare i Tyskland för 50-60 år sedan och köpte den då
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Om det är en 1675 med servicetavla, vad är ett lägsta pris för en sådan utan att vara oförskämd?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Om det är en 1675 med servicetavla, vad är ett lägsta pris för en sådan utan att vara oförskämd?
Gör din läxa.

Den här tråden i all ära, men jag hade inte erbjudit en gammal gubbe en summa för sin rolex som jag fått av nån tjomme på klocksnack. Då hade jag antingen gett fan i att erbjuda summan, eller så hade jag helt enkelt gjort läxan själv och sökt sönder VRM etc. :)
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Gör din läxa.

Den här tråden i all ära, men jag hade inte erbjudit en gammal gubbe en summa för sin rolex som jag fått av nån tjomme på klocksnack. Då hade jag antingen gett fan i att erbjuda summan, eller så hade jag helt enkelt gjort läxan själv och sökt sönder VRM etc. :)

Jag skrev inte för att köpa, utan för att få hjälp
Anser att tjommarna på KS har rätt bra kunskap, så det värde som man kommer fram här, borde vara rätt OK.
Själv har jag inte ens lust att köpa en gammal stål Rolex, då jag är nöjd med det jag har...... men jag lovade kolla var om klockan motsvarade möglet som gick med utrop på 100.000 som slutade på häraden kring 400.000....Det var tydligen också något gammalt skit.....;)
Tittade nu på GMT som gått på Kaplans och Bukowskis och det stämde nog rätt bra med +50.000, så jag är nöjd...men han tror nog på mer.....
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag skrev inte för att köpa, utan för att få hjälp
Anser att tjommarna på KS har rätt bra kunskap, så det värde som man kommer fram här, borde vara rätt OK.
Själv har jag inte ens lust att köpa en gammal stål Rolex, då jag är nöjd med det jag har...... men jag lovade kolla var om klockan motsvarade möglet som gick med utrop på 100.000 som slutade på häraden kring 400.000....Det var tydligen också något gammalt skit.....;)
Tittade nu på GMT som gått på Kaplans och Bukowskis och det stämde nog rätt bra med +50.000, så jag är nöjd...men han tror nog på mer.....
Ok.

Behöver mer bilder och info för att värdera korrekt. Svårt att höfta på vintage :)
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Ok.

Behöver mer bilder och info för att värdera korrekt. Svårt att höfta på vintage :)
Tack för hjälp!
Det räcker med ett lägsta pris på 50.000 kr och att det inte värt som röda subbar.

Jag tittade inte så noga själv på den i verkligheten utan tog bara bilden, då jag inte är så intresserad av Rolex......så jag missade att det var en GMT. Det hade i sig inte gjort något om jag sett det heller, för kunskapen om Rolex är noll hos mig.
 

poormans

Rolex
Om det är en 1675 med servicetavla, vad är ett lägsta pris för en sådan utan att vara oförskämd?

En sådan servicetavla (16750 swiss only med luminova) passar inte i en 1675 utan att man förstör den

Så högst sannolikt att det är en 16750 ifrån sent 70-tal eller tidigt 80-tal

Sålde en liknande för 48k för några månader sedan men den hade original glossy tririum no daterat tavlan kvar

Så denna borde ligga lägre än 48 k
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
En sådan servicetavla (16750 swiss only med luminova) passar inte i en 1675 utan att man förstör den

Så högst sannolikt att det är en 16750 ifrån sent 70-tal eller tidigt 80-tal

Sålde en liknande för 48k för några månader sedan men den hade original glossy tririum no daterat tavlan kvar

Så denna borde ligga lägre än 48 k
Ok, tack!
 

Reverso

Panerai
Känns för lågt och taskigt. 25 får man utan problem om den har papper, säkerligen lite mer.


Tveksamt. Dessa modeller ser ofta slitnare ut än vad de egentligen är pga att färgen nöts bort. Men det är möjligt att han kan få mer än 25. Det bästa är om han postar lite bilder och skriver lite mer info.
 
Tjena,
Sålde min hulk 2015 (ett och ett halvt år gammal) för 67k. Har fått erbjudande om en ett år gammal för 73k. Vet inte om det är rätt tråd, men är detta ett bra pris? Fullset såklart.
 

Lorentzo

Omega
Hej,
Har precis lagt ut en köpesannons och tänkte kolla vad ni tycker är rimligt pris för en fullset Rolex DJ 16234 från 2000-2005 ca med fint yttre skick?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hej,
Har precis lagt ut en köpesannons och tänkte kolla vad ni tycker är rimligt pris för en fullset Rolex DJ 16234 från 2000-2005 ca med fint yttre skick?

T.o.m DJ har stigit rejält i pris dom senaste åren, du får nog punga ut med 30-35k+ för det du är ute efter... Om det är ett rimligt pris vet jag inte, men priserna verkar ligga där någonstans idag!
 

29151

Breitling
Tjenare!
Undrar vad en LeCoultre valjoux 72 i vasst skick och med service inom det senaste året ligger på med ett rättvist pris
IMG_5339.JPG
 
Topp