• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

pfefferz

Breitling
Rimligt pris för en 116710ln från 2011, servad 2016-11. Full set, svensksåld? Priserna har gått upp men känns som de pendlar på andrahandsmarknaden..
 

fdaun

Omega
2-Faktor
Rolex GMT Master 16700 från tidigt 90-tal, precis utplockad från service. Oysterlänk, fade:at pepsi insert.

Rimligt pris?
 

Zalath

Panerai
Är 16700 premium nu? Förr var den ju snikmodellen..

Eller så hänger inte jag med, ligger "vanliga" 16710 (dvs inte 3186) i spannet 60-80?
Precis! Tidigare GMT har ju plexi och då kanske en del föredrar vintagekänslan osv, men 16700 borde ligga betydligt lägre än 16710. Quickset för datum är inte värt nedsidorna med avsaknad av tredje tidzon och inte kunna ha Coke utan att bli franken.
 
Vad kan man få för en Citizen Aqualand Analog?
Silvermodellen med svart tavla. Haft den runt 20 år. I bra skick. Men inga tillbehör finns kvar. Endast klocka med originalgummi.
 

poormans

Rolex
Precis! Tidigare GMT har ju plexi och då kanske en del föredrar vintagekänslan osv, men 16700 borde ligga betydligt lägre än 16710. Quickset för datum är inte värt nedsidorna med avsaknad av tredje tidzon och inte kunna ha Coke utan att bli franken.

fast betydligt färre fina 16700 i omlopp drar upp priserna
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Vad är ett rimligt pris för en AP 15300 i bra skick, fullset? Jag har förstått att 15300 uppdaterats, men jag är primärt ute efter den äldre av 15300.
 

Gabriel90

Panerai
Vad är ett rimligt pris för denna?
Nyservad, samt 2 st länkar medföljer.
7560712760.jpg
7571024058.jpg
 

Holger8540

Breitling
Jag står i begrepp att införskaffa en Rolex Datejust 36 mm med blå urtavla och jubileumslänk från 2016 med papper samt certifikat men jag är värdelös på prispunkter. Jag tror att inköpspris var 65 000 kr förra året och klockan är i mint condition. Vad kan man tänkas bjuda?

Tack på förhand!

/Holger8540
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Jag står i begrepp att införskaffa en Rolex Datejust 36 mm med blå urtavla och jubileumslänk från 2016 med papper samt certifikat men jag är värdelös på prispunkter. Jag tror att inköpspris var 65 000 kr förra året och klockan är i mint condition. Vad kan man tänkas bjuda?

Tack på förhand!

/Holger8540
Såldes en relativt nyligen här på forumet. Kolla in övriga annonser, bra källa till kunskap

https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-116234-från-2017-på-jubilee.76117/
 

Zalath

Panerai
Jag står i begrepp att införskaffa en Rolex Datejust 36 mm med blå urtavla och jubileumslänk från 2016 med papper samt certifikat men jag är värdelös på prispunkter. Jag tror att inköpspris var 65 000 kr förra året och klockan är i mint condition. Vad kan man tänkas bjuda?

Tack på förhand!

/Holger8540
En viktig fråga i det här fallet är om det är med slät ring eller räfflad vidguldsring. Men jag skulle lite grovt säga under 45' för slät ring och under 55' för räfflad.
 
Topp