• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

klevis

Omega
2-Faktor
Lägg gärna till bilder så får du en mer korrekt bedömning eftersom värdet sätts efter skick.
19_003.jpg

19_013.jpg

19_010.jpg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Det där är GPn ("Casquette"). Ja den är riktigt cool. En av de få quartz uren jag kan tänka mig att betala en slant för:)

Amida Digitrenden har jag inga färska försälningsbilder på men om man antar skicket som visas i artikeln från fratello.
https://www.fratellowatches.com/tbt-amida-digitrend/

/K
Det finns två GP på chrono24 som de begär 15K för. Det borde finnas en ordentlig prutmån på dem antar jag. https://www.chrono24.se/search/inde...eTo=-1&redirectToSearchIndex=true&sortorder=1

Amida digitrend finns det inga av. Riktigt kul design på dessa.
 

klevis

Omega
2-Faktor
Det finns två GP på chrono24 som de begär 15K för. Det borde finnas en ordentlig prutmån på dem antar jag. https://www.chrono24.se/search/inde...eTo=-1&redirectToSearchIndex=true&sortorder=1

Amida digitrend finns det inga av. Riktigt kul design på dessa.

Yes båda är från chucktheoyster. Jag har varit i kontakt med han gällande det mer slitna exemplaret. Han var villig att gå ned till 1050EUR på den. Den andra fick han in här om dagen och den gick direkt till att vara reserverad så hann inte ens maila han gällande den.
 

Weberg

Audemars
Kollegan grävde fram denna, och bad mig om ett ungefärligt värde. Klockan är kanonskick, i princip oanvänd, bortsett från en skrapning nertill på bezeln. Vad tror ni?

citizen.jpg
 

Weberg

Audemars
Kollegan (nr 2) har grävt fram den här ur gömmorna. Han köpte den -00 för 36 000 kr (kvitto finns) med rouleax-länk och köpte samtidigt till länken som sitter på för 12 000 kr. Klockan är servad för "ett antal år sedan" på Nymans, men han förstod inte att man skulle spara kvittot... Boetten ser välpolerad ut i övrigt kan jag inte bedöma skicket mer än att hänvisa till bilden. Eftersom jag själv inte är insatt i denna modell och tänkte hjälpa honom att sälja den är jag ytterst tacksam för er hjälp! Eventuellt säljs rouleax-länken för sig och klockan + länken som sitter på tillsammans. OBS! Batteriet är slut men ska bytas nästa vecka, så vi utgår ifrån att allt funkar och att klockan har nybytt batteri.
IMG_20170815_100119_resized_20170818_025928876.jpg
 
Senast ändrad:

Weberg

Audemars
Japp, TVÅ klockor sedan jag gick med här på Klocksnack. Och det ser ut att bli en till. Det är nästan en epidemi! ;)
@Wendel

EDIT: Olika kollegor ska tilläggas, om det nu spelar nån roll...
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Kollegan grävde fram denna, och bad mig om ett ungefärligt värde. Klockan är kanonskick, i princip oanvänd, bortsett från en skrapning nertill på bezeln. Vad tror ni?

citizen.jpg
Sålde nyligen en likadan snabbt här på KS, i nästan lika bra skick, med nytt batteri och trycktestad, för 1,5k. Så kanske något mer än det skulle jag nog säga.
 

Cryssarn

Rolex
Vad är bra pris på en
Glycine Airman 9 på länk och medföljande läder? Okänd service historik och inga skador förutom deskdiving repor.

Vintage tissot pr516, servad av MacGyver för 3 år sedan.
 

Sideshow Bob

Cartier
Funderar på att köpa en Submariner 116610LN från 2013 på Chrono24, det mesta låter bra, men funderar lite över en detalj. Det är inget datum på certifikatet, utan årsmodellen har baserats på serienummer. Är det något man borde vara orolig över? Enligt säljaren så gör vissa ADs detta som en tjänst för kunder som ska ge bort presenter, försöker förlänga garanti etc. Nu är det ju ingen garanti kvar på denna klocka från 2013, men är det något som kan sänka värdet vid en eventuell försäljning längre fram?

Skärmavbild 2017-08-18 kl. 22.02.05.png


Tacksam för input
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Många SLA017 som säljs. Tycker det blir spännande att följa andrahandsvärdet. Ska det gå upp eller kommer det sjunka? Känns som marknaden börjar bli mättad på KS. Kan det bli så att marknadsvärdet sjunker en bit under 30 kanske? Typ 27.000kr?
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hey
Finns det någon som är bra på Yema klockor här :)

Sett att @Gummo och @Aurum dkskuterat detta märke i lite olika trådar.

Hittade en cool Yema sous marine skindiver som jag funderar på att veva in.
Denna bild är lånad från nätet , men det är en exakta likadan klocka , fast det exet jag hitta är nog inte relumad. Vad kan en sådan här 60 tals rackare va rimligt att betala för idag ?
IMG_1371.JPG
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Hey
Finns det någon som är bra på Yema klockor här :)

Sett att @Gummo och @Aurum dkskuterat detta märke i lite olika trådar.

Hittade en cool Yema sous marine skindiver som jag funderar på att veva in.
Denna bild är lånad från nätet , men det är en exakta likadan klocka , fast det exet jag hitta är nog inte relumad. Vad kan en sådan här 60 tals rackare va rimligt att betala för idag ?
IMG_1371.JPG
Kronograferna har ökat i värde i Heuers släptåg men de enklare modellerna ligger typ på samma som No-name Skindiver från samma tid.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Kronograferna har ökat i värde i Heuers släptåg men de enklare modellerna ligger typ på samma som No-name Skindiver från samma tid.

Ok tänkte väl att det va något sådant. Synd att de inte va fler knappar på denna coola modell då :)
Den modellen verkar inte va så vanlig dock men de kanske inte spelar sådan stor roll.
Så en tusing i runda slängar är rimligt ?
Här är bilden på den jag tänkte köpa
IMG_1372.jpg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Ok tänkte väl att det va något sådant. Synd att de inte va fler knappar på denna coola modell då :)
Den modellen verkar inte va så vanlig dock men de kanske inte spelar sådan stor roll.
Så en tusing i runda slängar är rimligt ?
Här är bilden på den jag tänkte köpa
IMG_1372.jpg
Eller två om nån är frankofil. Finns ju estetiskt (och funktionellt...) mer lyckade klockor i prisklassen ;)
 
Topp