• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Luxury har fett ett bud på 57 000 för min kompis TT sub. Den är från 2006, bra skick och är fullset. Är dock dags för service. Är det ett rimligt pris? Luxury måste ju också tjäna pengar på affären, så att det är mindre pengar än om man säljer privat är ju självklart
Känns rimligt tycker jag. Vad kan den tänkas säljas för av LW, 70?
 

RBJSWE

Cartier
Någon som har en känsla för vad en Daytona 116523 Svart tavla m subdials i champagne från 2006 bör ligga på? Inga tillbehör och bruksskick.
rolex-daytona-gold-steel-black-paul-newman-116523-watch-chest-4.jpg
 

mbjork

Breitling
Hej,

Har en Tag Heuer Aquaracer
WAB2010BA0804 fullset som jag funderar på att sälja. Den är nyligen servad och länken är lättare polerad. Skicket bedömer jag som mycket bra med tanke på att den är från 2010. Allt fungerar givetvis som det ska.
Vad kan vara ett rimligt pris för denna?
IMG_0076.JPG
IMG_0077.JPG
IMG_0078.JPG
IMG_0079.JPG
IMG_0080.JPG
IMG_0081.JPG


OBS bilderna är tagna av förre ägaren till klockan. Länken är lite finare nu i och med poleringen skulle jag säga.

Tacksam för svar

Med vänlig hälsning,
Martin
 

niklaspåwebben

Breitling
2-Faktor
Tja,
Vad är rimligt pris för en Speedmaster som denna? (det kanske är en dum fråga då det är min annons, men jag vet inte vad som är rimligt. Jag har satt ett reservationspris som kan va aningen högt.)
Tänkte lägga den här på säljsidan på klocksnack, men är inte tillräckligt aktiv på forumet för att få lägga en tråd där, vilket jag såklart respekterar. Läser jättemycket på forumet men skriver aldrig något. :oops:)

https://www.tradera.com/item/190118/290983166/omega-speedmaster-moonwatch-cal-861

Tack på förhand.
/Niklas
 

Knypplarn

Cartier
Tja,
Vad är rimligt pris för en Speedmaster som denna? (det kanske är en dum fråga då det är min annons, men jag vet inte vad som är rimligt. Jag har satt ett reservationspris som kan va aningen högt.)
Tänkte lägga den här på säljsidan på klocksnack, men är inte tillräckligt aktiv på forumet för att få lägga en tråd där, vilket jag såklart respekterar. Läser jättemycket på forumet men skriver aldrig något. :oops:)

https://www.tradera.com/item/190118/290983166/omega-speedmaster-moonwatch-cal-861

Tack på förhand.
/Niklas
21-22' känns som ett rimligt pris, men kan säkert bli mer på tratten.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Ok tack! Vad kan jag tänka på mer? Har kollat serienr hos polis och AD så den inte är anmäld stulen. Om serie nr stämmer i verkligheten med bilderna jag fått är det grönt ljus eller bör jag ändå försöka få äktheten verifierad med intyg mm?
Har ingen aning om vem du tänker köpa den av så det kan jag inte svara på.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ok tack! Vad kan jag tänka på mer? Har kollat serienr hos polis och AD så den inte är anmäld stulen. Om serie nr stämmer i verkligheten med bilderna jag fått är det grönt ljus eller bör jag ändå försöka få äktheten verifierad med intyg mm?
Har ingen aning om vem du tänker köpa den av så det kan jag inte svara på.
Hur mycket sparar man kontra en med box och cert?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
10k?

Jag tycker 18 är rimligt utan att ha sett klockan. 20 kanske är rimligt om den är superfin.
Du vill ju bara veta "hur jag kan veta att den är värd exakt så mycket mindre utan box och cert" vilket du vet att inte jag och ingen annan kan bestämma.
?

Vill veta hur mycket pengar man måste lägga på för att slippa "oron" kring att det kanske är något fuffens med klockan alt att det helt enkelt bara är en bättre investering iom att tillbehören finns.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Killen funderar på ett ex utan tillbehör och vill veta ifall allt är grönt trots att det inte finns cert m.m?

Jag är nyfiken på vad han sparar kontra en med tillbehör. Är det så att han sparar typ 3k så rekommenderar jag till 200% att han inte snålar och köper exet utan tillbehör.
Ah ok. Då är jag med och håller med 100%.
 

TonyM

Cartier
Killen funderar på ett ex utan tillbehör och vill veta ifall allt är grönt trots att det inte finns cert m.m?

Jag är nyfiken på vad han sparar kontra en med tillbehör. Är det så att han sparar typ 3k så rekommenderar jag till 200% att han inte snålar och köper exet utan tillbehör.
Ställer frågan för att veta om det är lönt eller inte. I detta fall handlar det om ca 4,5-6 tusen.
 
Topp