• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hallis

Panerai
2-Faktor
Har en sjukt skarp och fin 16234 från 97. Den borde inte vara så svår att värdera, men grejen är att den har ALLT från nyköp (ej kvitto), med stämplat cert från svensk AD, och det är alltid lite svårt att värdera hur mkt det är värt... Det såldes nyligen en vit på SAV för 46k. Den hade två (fula) extra tavlor men färre tillbehör. Ligger en svart på KS för 33.5 men den har bara Box.
IMG_6247.JPG

IMG_6246.JPG


Tack på förhand!
ANALOGUE

Sälj på typ Kaplans? De är ju duktiga på att nå ut till de köpare som letar efter denna typ av klockor.

Mycket fin klocka f.ö, kul med alla grejer!
 

Tapiren

Cartier
Vad är ett rimligt pris för en Rolex Datejust Two Tone länk med blå tavla? Årsmodell av det äldre slaget, helst skulle jag vilja ha årgång -95 på grund av att jag är född då men absolut inget måste. Klockan bör iaf vara i hyfsat skick.

Off topic i denna tråd kanske, men ge gärna er åsikt om kombinationen som jag precis nämnde på en DJ :)
28'-32' i "hyfsat" skick och lite mer om alla tillbehör finns, och om den är i bra skick.

Min 16013 med blå tavla var lite billigare, men den är ganska sliten också.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Riktigt fin klocka och attraktiv kombo! Men har femsiffriga ref dragit iväg så i pris? Är den servad?

28'-32' i "hyfsat" skick och lite mer om alla tillbehör finns, och om den är i bra skick.

Min 16013 med blå tavla var lite billigare, men den är ganska sliten också.
Tack för hjälp!
Jag sökte nu på avslutade annonser på KS.
https://klocksnack.se/search/6677947/?q=16234&o=date&c[title_only]=1&c[node]=11
De med box+papper ligger en bit över 30, och vad jag ser har ingen lika mkt tillbehör som min. Den som kommer närmast är laxrosa och gick för 36. Svart och vit tavla är ju generellt rätt mkt dyrare än de flesta andra tavlorna, och min har mer tillbehör.
 
Senast ändrad:

Nygren

Audemars
2-Faktor
Tack för hjälp!
Jag sökte nu på avslutade annonser på KS.
https://klocksnack.se/search/6677947/?q=16234&o=date&c[title_only]=1&c[node]=11
De med box+papper ligger en bit över 30, och vad jag ser har ingen lika mkt tillbehör som min. Den som kommer närmast är laxrosa och gick för 36. Svart och vit tavla är ju generellt rätt mkt dyrare än de flesta andra tavlorna, och min har mer tillbehör.
Ska bli spännande att se vad den går för. Jag har en 16200 från 2003 med liknande set fast med franskt cert som jag funderar på att sälja. Vitguldsring och jubilee är mer attraktivt, men ändå intressant indikation.
EC8ADAAD-B2C0-4708-86F1-065F0D92C04E.jpeg
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
28'-32' i "hyfsat" skick och lite mer om alla tillbehör finns, och om den är i bra skick.

Min 16013 med blå tavla var lite billigare, men den är ganska sliten också.
Det hamnar nog ungefär där prismässigt. Det låg några till bra pris på köp- och sälj för några veckor sedan. En 16013 och en 16233
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Det hamnar nog ungefär där prismässigt. Det låg några till bra pris på köp- och sälj för några veckor sedan. En 16013 och en 16233
Menar du att min ska landa där? Nu skulle jag aldrig sälja för det, men även om jag hade gjort det fattar jag inte värderingen. Min svarta, totalt fullset i grymt skick är värd som en silvrig Watch Only...?
Hur kunde den på SAV gå för 46k och hur kunde en laxrosa med färre tillbehör säljas för 36k här på forumet nyss?
 
Senast ändrad:

Nygren

Audemars
2-Faktor
Menar du att min ska landa där? Nu skulle jag aldrig sälja för det, men även om jag hade gjort det fattar jag inte värderingen. Min svarta, totalt fullset i grymt skick är värd som en silvrig Watch Only...?
Hur kunde den på SAV gå för 46k och hur kunde en laxrosa med färre tillbehör säljas för 36k här på forumet nyss?
Nej, var inne på TT-diskussionen. Din ligger högre.
 

flugan

Cartier
1511249847183991694596.jpg
Vad kan denna Heuer Camaro vara värd.
Helt original aldrig polerad köp av första ägaren som haft den liggandes i en låda i 35år.
 

Bilagor

  • 20171121_083421.jpg
    20171121_083421.jpg
    98.2 KB · Visningar: 15
Senast ändrad:

PANI

Cartier
Har en nära vän som är intresserad av att sälja sin Omega Speddy 3570.50.00 från 2010 som jag aspirerar på att köpa. Men både han och jag skulle behöva lite vägledning ang pris.

Klockan är i bruksskick, fullset dock har den börjat tappa tid en del och ingen service är genomförd så i priset behöver en service räknas in..

Har någon ett vettigt prisförslag (för båda parterna) att presentera :)
 

Brunleif

Panerai
Har en nära vän som är intresserad av att sälja sin Omega Speddy 3570.50.00 från 2010 som jag aspirerar på att köpa. Men både han och jag skulle behöva lite vägledning ang pris.

Klockan är i bruksskick, fullset dock har den börjat tappa tid en del och ingen service är genomförd så i priset behöver en service räknas in..

Har någon ett vettigt prisförslag (för båda parterna) att presentera :)
Nånstans 22-24' låter väl vettigt?
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Har en nära vän som är intresserad av att sälja sin Omega Speddy 3570.50.00 från 2010 som jag aspirerar på att köpa. Men både han och jag skulle behöva lite vägledning ang pris.

Klockan är i bruksskick, fullset dock har den börjat tappa tid en del och ingen service är genomförd så i priset behöver en service räknas in..

Har någon ett vettigt prisförslag (för båda parterna) att presentera :)
Här finner du gamla annonser för vägledning. Verkar ha gått på allt mellan 20-27'.
https://klocksnack.se/search/6693481/?q=3570.50&o=date&c[node]=11
 

wanstahl

Cartier
Någon som har koll på ca-värdet för denna Oris Kazuki (1088st gjorda). Bra skick, går som den ska och alla papper och box finns. Är servad/kontrollerad men Tyvärr framgår inte datum, misstänker det vad ett par år sedan.
 

Bilagor

  • FD00DBEA-0DE5-4D0E-B2FC-FE4FB3123669.jpeg
    FD00DBEA-0DE5-4D0E-B2FC-FE4FB3123669.jpeg
    263.7 KB · Visningar: 64

Brunleif

Panerai

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vad är ett vettigt pris för en Rolex GMT Master II 16710 med pepsi dial från typ 80-90 talet? Bara klocka, inga tillbehör :)

Tack på förhand!

Skicket gör att prisspannet varierar enormt. I normalt skick så är dom ju ute för mellan 50-60, vad dom sen går för är en annan sak. Tycker mig märka en viss återgång efter en galen resa senaste två åren
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Vad är ett vettigt pris för en Rolex GMT Master II 16710 med pepsi dial från typ 80-90 talet? Bara klocka, inga tillbehör :)

Tack på förhand!

Skicket gör att prisspannet varierar enormt. I normalt skick så är dom ju ute för mellan 50-60, vad dom sen går för är en annan sak. Tycker mig märka en viss återgång efter en galen resa senaste två åren
Spannet 50-60 är rimligt. Under 50k lär du inte hitta ett fint ex för. Jag har en från 2002 och skulle jag sålt den hade jag lagt ut den för 58-60k någonting. Nu är den dock inte till salu :)
 

RYN

Omega
Vad är ett rimligt pris att begära för en Breitling B-1?
Klockan är från 2004 vilket innebär att den har det chronometercertifierade verket vilket jag inte tror de tidigare årsmodellerna hade. Om det nu har någon betydelse.
Komplett med boxar certifikat och manualer och i fint skick. Den är just nu inlämnad för åtgärd av larmet som slutade fungera i samband med batteribyte.

Tack på förhand!
 
Topp