• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

hejsam

Patek
2-Faktor
Bara klockan, inga tillbehör!

Till DJ jubilee med standardtavla (skiljer det sig något i pris mellan länktyper?) :)
114270 mellan 35-40k beroende på skick. Nog närmare 35k utan tillbehör och servicehistorik!

Jubilee brukar väl betinga ett något högre pris än Oyster. Skulle säga strax under 45k strecket med Oyster och någon tusenlapp extra med jubilee. Förutsatt att den är i bra skick! :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
En 114270 från tidigt 2000-tal, okänd servicehistorik men helt ok skick?

En 116200 med slät ring som är några år gammal?
114270 mellan 35-40k beroende på skick. Nog närmare 35k utan tillbehör och servicehistorik!

Jubilee brukar väl betinga ett något högre pris än Oyster. Skulle säga strax under 45k strecket med Oyster och någon tusenlapp extra med jubilee. Förutsatt att den är i bra skick! :)
35 000: - känns tyvärr för billigt.
 
Tjena
Vad är lämpligt pris på en sub ref 14060?
Har sett att de såldes någon i somras för 47 här på ks. Men tittar jag runt på nätet är det spridda skurar från 50 upp till nästan 70k.
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Tjena
Vad är lämpligt pris på en sub ref 14060?
Har sett att de såldes någon i somras för 47 här på ks. Men tittar jag runt på nätet är det spridda skurar från 50 upp till nästan 70k.
(Tyvärr) så har Rolex haft en galen prisuppgång på rätt så kort tid när det gäller sport-modellerna. En snabb titt på Chrono24 indikerar att ett värde runt 55k är rimligt idag.
 

inox

Cartier
4D51C842-A1E2-4AB8-BE91-CB3E8DE4F2C2.jpeg

Söker generell prisbild utan tillbehör.
BA396.0900 är helguld. Ingen aning om prisbild
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Vi får se vad andra säger. Någon måste börja med en prisgissning.
Bytte inte du till dig DDn mot en JLC dykare?
Jo, så därför följer jag det här med spänning =) Jag bytte inte rakt av men fick ett riktigt bra inbytespris för min JLC. Därför är det svårt att helt jämföra. Jag prutade inget på DDn men fick samtidigt bra betalt för min - det är ju bara ett annat sätt att pruta på.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Senast ändrad:

galácticon

Patek
2-Faktor
hej är ny här på forumet och behöver lite råd och tips, är denna klockan värd sitt pris?
papper och cert finns, relativt ny också.

kanske inte skulle startat en ny tråd för det men nu är det försent


gäller klockan här
https://www.chrono24.se/rolex/datejust-36mm--id9036782.htm

mvh joakim

Nej den är för högt prissatt. "Relativt ny", den är ju 17 år gammal?
Den där bör du pruta på.
 

Plomeros

Omega
För denna manuella rolex? Bra skick fullt fungerande har endast klockan inga papper/box!
Den är i 18k guld 34mm diameter
 

Bilagor

  • Rolexvintage18k.jpg
    Rolexvintage18k.jpg
    88.7 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:

poormans

Rolex
slutpris kan man ju alltid gissa om


faktum är ju att många non wis köpare väljer handlare med trusted checkout och betalar retail vilket antagligen är en bit över 40k
 
Topp