• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

hejsam

Patek
2-Faktor
Tyvärr inte mycket bättre än denna. Tycker ändå den ser hyfsat skarp ut, men troligtvis någon polering gjord.

GMT(2).jpg
Ser ut att vara service-insert iallafall, samt lite stretchih länk? Annars helt okej skarp på dessa bilder, definitivt polerad men inte sönderpolerad vad man kan se där! :)
 
Original-insert betingar högre värde ja. Säkert ett par tusenlappar om så är fallet!
Okej, så för att kvantifiera det hela vilket tiotusentalssegement pratar vi om i detta fall? Förstår att det inte är helt lätt med dagens inflation i Rolex-klockor, men är det 60-70'-klassen, eller högre pga det ena eller det andra?
 
Jag skulle säga runt 75k för de exemplaret, med de tillbehören och skicket dock utan servicehistorik! :)
Glömde fråga en annan sak. Givet att klockan är en U-serie från 97-98 borde det också bara en tritiumtavla (vilket stämmer överens med T<25?). Om det inte är en servicetavla, borde väl inte lysmassan fungera? Någon som kan mer i ämnet?
 

Bramserud

Advertising
2-Faktor
Glömde fråga en annan sak. Givet att klockan är en U-serie från 97-98 borde det också bara en tritiumtavla (vilket stämmer överens med T<25?). Om det inte är en servicetavla, borde väl inte lysmassan fungera? Någon som kan mer i ämnet?
Inte alls omöjligt att den tröttnat på 20 år. har en t<25 från 94 som jag endast sett tillstymmelse till lume-effekt i i mörkaste beckörker och även då var det nog mer önsketänkande än effekt
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Har inte sett att det är någon skillnad, men vore intressant att veta mer.
Ja någon expert för gärna upplysa vilket insert en 16710/16700 från 90-talet ska ha kommit med från fabrik.
Jag har trott att det ska vara ett serif och lite fetare text än service-insert man köper hos AD nowdays.
Alltså serif fat front:
F9A30EE4-ED57-439D-B14A-4B7EB6EC0A30.jpeg

Nyare service-insert:
18B6E063-76B4-454E-A9AE-3D11E30B1788.jpeg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Ja någon expert för gärna upplysa vilket insert en 16710/16700 från 90-talet ska ha kommit med från fabrik.
Jag har trott att det ska vara ett serif och lite fetare text än service-insert man köper hos AD nowdays.
Alltså serif fat front:
F9A30EE4-ED57-439D-B14A-4B7EB6EC0A30.jpeg

Nyare service-insert:
18B6E063-76B4-454E-A9AE-3D11E30B1788.jpeg
Så här ser mina insert ut. Alla har samma typsnitt men alla kan ju vara serviceinsert också.
383EE990-6E0F-4BD7-A73B-7CBDCE5496F2.jpeg
 
Topp