• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är fel med Tag Heuer?

Hej!

Är relativ ny i denna värld men på senare tid har mitt intresse vuxit och vidgats snabbt. När jag började intressera mig för klockor var det främst som en statusaccesoar och jag hade inget intresse av historik, mekanik mm.
Dom tillverkarna jag kände till då och såg som premium var Rolex, Breitling, Omega och Tag Heuer.
Av någon anledning har jag alltid gillat Tag men har märkt att jag är ganska ensam om det. På klockforum lyser diskussionerna om Tag med sin frånvaro och när märket nämns är det ofta negativt.
Vad är felet med Tag Heuer? Det är ju ett anrikt märke som i mitt tycke gör vackra klockor. Jag kan inte bedöma kvaliteten på deras urverk, är det där felet ligger?

Upplys mig gärna...
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Hej!

Är relativ ny i denna värld men på senare tid har mitt intresse vuxit och vidgats snabbt. När jag började intressera mig för klockor var det främst som en statusaccesoar och jag hade inget intresse av historik, mekanik mm.
Dom tillverkarna jag kände till då och såg som premium var Rolex, Breitling, Omega och Tag Heuer.
Av någon anledning har jag alltid gillat Tag men har märkt att jag är ganska ensam om det. På klockforum lyser diskussionerna om Tag med sin frånvaro och när märket nämns är det ofta negativt.
Vad är felet med Tag Heuer? Det är ju ett anrikt märke som i mitt tycke gör vackra klockor. Jag kan inte bedöma kvaliteten på deras urverk, är det där felet ligger?

Upplys mig gärna...


Som MK sa ovan, läs igenom dom andra trådarna.
Jag gillar märket, tycker det är spännande och har ett roligt arv.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Har personligen inget emot tag heuer. Men tror att en del kännare anser att det gick åt pipsvängen för företaget när heuer köptes upp av tag och blev tag heuer. Att företaget tappade kursen då. Nu på senare år har de väl dock börjat hämta hem lite och gör lite modeller från "heuer" tiden.
Men jag kan ha fel och blir säkert rättad snart .
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Absolut inget fel med TAG. Har ägt och äger några TAG, även några Heuer har passerat min handled.
Visst dom har tillverkat några väldigt skumma modeller men deras re-editions tycker jag är väldigt trevliga. Ligger väl ute en Heuer Carrera på handlaforumet om jag inte missminner mig.
 

Clocksauce

Cartier
Hej!

Är relativ ny i denna värld men på senare tid har mitt intresse vuxit och vidgats snabbt. När jag började intressera mig för klockor var det främst som en statusaccesoar och jag hade inget intresse av historik, mekanik mm.
Dom tillverkarna jag kände till då och såg som premium var Rolex, Breitling, Omega och Tag Heuer.
Av någon anledning har jag alltid gillat Tag men har märkt att jag är ganska ensam om det. På klockforum lyser diskussionerna om Tag med sin frånvaro och när märket nämns är det ofta negativt.
Vad är felet med Tag Heuer? Det är ju ett anrikt märke som i mitt tycke gör vackra klockor. Jag kan inte bedöma kvaliteten på deras urverk, är det där felet ligger?

Upplys mig gärna...

Tag Heuer kommer från nästa år var en av världens största tillverkare av inhousekronografer och har nyligen introducerat caliber 1969 så framtida samlare behöver nog inte oroa sig över urverken. Tycker dock dom har alldeles för många modeller till överpriser med tanke på finish och urverk. T ex Aquaracer.








CALIBRE_1969_MOVEMENT.jpg
 

reffen

Omega
Tummen upp för Tag heuer(det behövs) =) , tycker dom gör några coola klockor som sticker ut lite i mängden. Kanske att heuer gjorde bra klockor osv, men då borde dom ju ha tagit till vara på det när dom gick ihop med tag kan man ju tycka. Allt annat vore ju idioti.
Har en formula 1 som beater nyare med metal bazel, kan hålla med om att dom äldre med plast mm inte är nån höjdare. Men den är en perfekt sol o bad klocka mm och jag har fått för mig att Tag heuer är mer uppskattat utomlands. Iaf när det varit folk som påpekat min klocka då. Så nu åker den alltid med på semestern. =)

Men Tag heuer har iaf snygg design på sina klockor nu.
 

Boris Balkan

Fark you!
Archie: "...it just goes to show how fucking stupid the average Tag Heuer wearer is..."

Otroligt underhållande "pretenders brand" "slightly above SEIKO" vilken snubbe... :pirate:
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Archie: "...it just goes to show how fucking stupid the average Tag Heuer wearer is..."

Otroligt underhållande "pretenders brand" "slightly above SEIKO" vilken snubbe... :pirate:
Fast ärligt så tar jag inte mycket av det Archie säger på större allvar. Folk gillar/hatar honom för att han är väldigt kontroversiell.. Sen kan man inte förneka att han har en fin samling av klockor... :)
 

svesam

Rolex
Inget fel alls så länge du gillar dem.

Bry dig mer om vad du gillar än vad andra tycker, det är trots allt du som ska trivas
med den klocka du väljer att ha på handleden :)

//Daniel
 

GurraG

Cartier
Och jag kanske ska säga att det inte är nå't fel på TAG Heuer. Det är svårt att kommersialisera lyxprodukter och man tar felsteg genom åren, känns knappast som Heuer är dom enda utan snarast att det är få förunnat att hålla fokus uppe. Personligen tycker jag dessutom ofta att då blir det tråkigt och icke-innovativt, gör fel, gör om, gör rätt.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Inget fel alls så länge du gillar dem.

Bry dig mer om vad du gillar än vad andra tycker, det är trots allt du som ska trivas
med den klocka du väljer att ha på handleden :)

//Daniel


+ 100 på det! Den dagen man skaffar klockor andra gillar istället för det man själv gillar har ens klocknördsjäl dött...

Vad gäller just TAG så tycker jag att det får lite oförtjänt mycket stryk ibland, även om det inte är min kopp te. Kanske är arvet från det fantastiska Heuer i kombination med (enligt min mening) rätt trista re issues ett så stort ok att bära att många inbitna klocknördar default-sänker märket av bara farten.

Det och Tiger Woods. Och Leonardo Di Caprio. :D
 

Boris Balkan

Fark you!
För dom som tyckte Archie videon var rolig/irriterande:


Vad tusan är det här? Han kallar sig Paul Pluta Prestige och pratar om allt Tag H har gjort för klockindustrin som en inkörsport. Måste vara hans humor? Hursomhelst känns det som en bra mycket bättre analys :D även om den andra var skitkul
 
Topp