• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad är felet med klockan och hur åtgärdar man det?

köpte en snygg klocka för ett tag sen, begagnad.
Det går inte att ställa om tiden på den dvs något är fel med kronmekaniken iaf man kan se att den roterar som den ska på insidan men knappen man skruvar på känns eventuellt lös och det är dessutom 2st delar som kronan består utav en del som är lös som nämnts och en som sitter åt och inte går att rubba (vet inte om detta är till hjälp men kan vara bra att ta med :cool:)

Så...

Vad är problemet och hur skulle man kunna åtgärda det och om det är för "känsligt" för att göra själv hur mycket skulle en sådan reparation eventuellt gå på???

Är tacksam för all hjälp jag kan få med problemet 🙂

Bilagor

• Klocka.jpg
    Klocka.jpg
    487.4 KB · Visningar: 4
  • klocka 2.jpg
    klocka 2.jpg
    135.2 KB · Visningar: 5
köpte en snygg klocka för ett tag sen, begagnad.
Det går inte att ställa om tiden på den dvs något är fel med kronmekaniken iaf man kan se att den roterar som den ska på insidan men knappen man skruvar på känns eventuellt lös och det är dessutom 2st delar som kronan består utav en del som är lös som nämnts och en som sitter åt och inte går att rubba (vet inte om detta är till hjälp men kan vara bra att ta med :cool:)

Så...

Vad är problemet och hur skulle man kunna åtgärda det och om det är för "känsligt" för att göra själv hur mycket skulle en sådan reparation eventuellt gå på???

Är tacksam för all hjälp jag kan få med problemet 🙂

Det bästa tipset jag kommer på är att du frågar någon urmakare som reparerar klockor. De borde ha nåt svar dina frågor. Tror inte någon här kan säga vad det skulle kosta eller om det går att göra.

Vad jag kan se är detta en INEX-klocka. De kostar någon tusenlapp och har ett urverk för någon tia. Det troliga är att det är billiggare att köpa en ny klocka än att kosta på denna något.

Tillbaka
Topp