• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är "halva nöjet" för dig?

ramnaam

Omega
Halva nöjet, eller kanske snarare bi-effekten av mitt intresse, är att jag öppnat ögonen när jag träffar folk - går på stan etc. Jag har blivit handleds-stalker. I jobbet så har det nästan blivit lite komiskt, man hälsar - skakar tass och spanar sedan in handleden. Det är dålig utdelning dock, de flesta känns som icke-bärare för de har ju mobilen.

I övrigt på personligt plan så är det detaljinfo, leta info, kolla skillnader som personligen lockar mig.
Den här sjukan har jag också, ALLA handleder spanas in. Det är det det första man kollar på brudarna nu för tiden känns det somo_O
 

Camo00

Patek
Idel bra svar, men är mycket förvånad över att ingen nämnt Ljudet!!

Älskar att lägga klockan mot örat och lyssna på evighets-beatet, den sjungande resonansen som är olika för olika boetter och så vidare. Ljuv musik! :)
 

ramnaam

Omega
Idel bra svar, men är mycket förvånad över att ingen nämnt Ljudet!!

Älskar att lägga klockan mot örat och lyssna på evighets-beatet, den sjungande resonansen som är olika för olika boetter och så vidare. Ljuv musik! :)

Så mycket småsaker man gör men inte tänker på! Älskar att jämföra ljudet mellan olika klockor. Det klickande ljudet från en Pateks rotor är helt underbart
 
Topp