• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är min Omega Genève värd?

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Hejsan!
Köpte en Omega Geneve för ett par månader sedan. Lämnade genast in den på service och fick tillbaka den för ca 1 vecka sedan. Tråkigt nog kommer jag nog behöva sälja den :( Tänkte därför höra med er vad den kan tänkas vara värd?

Det är en Omega Geneve från 1964 om jag inte minns fel. Urverket är ett cal 565. Den kom precis tillbaka från en komplett service gjord av en Omega "speciallist". Den är i otroligt bra skick men ytters få hairlines bara. Kan självklart ta mer bilder om det behövs.
Tack på förhand.
CgKKTTZ.jpg
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Hej,

Trist att den behöver säljas. Genève tillhör den kanske billigaste modellen av äldre Omega. Fint att den är automatisk dock. Älskar tavlan! Riktigt härlig blå färg! Om jag inte missat något unikt med klockan så tror jag att priset kan röra sig runt 2-3000 kr beroende på marknad. Brukar rekommendera Tradera för de billigare Omega-klockorna då priserna där kan springa iväg ibland, men du kan säkert få den såld på KS också! Har du någon slags kvitto av servicen? Har du det så tycker i alla fall jag att ett rimligt pris borde vara cirka 3000 kr. Sålt en liknande automat Genève från -68 för 2000 kr, men den var inte servad och hade inte i närheten lika fin tavla! :)
 

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Hej,

Trist att den behöver säljas. Genève tillhör den kanske billigaste modellen av äldre Omega. Fint att den är automatisk dock. Älskar tavlan! Riktigt härlig blå färg! Om jag inte missat något unikt med klockan så tror jag att priset kan röra sig runt 2-3000 kr beroende på marknad. Brukar rekommendera Tradera för de billigare Omega-klockorna då priserna där kan springa iväg ibland, men du kan säkert få den såld på KS också! Har du någon slags kvitto av servicen? Har du det så tycker i alla fall jag att ett rimligt pris borde vara cirka 3000 kr. Sålt en liknande automat Genève från -68 för 2000 kr, men den var inte servad och hade inte i närheten lika fin tavla! :)

Har service bevis. Ja den är otroligt fin och för det priset kommer jag inte sälja den. Men vad hade jag kunna lägga för utgångs pris på tradera tror du?
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Har service bevis. Ja den är otroligt fin och för det priset kommer jag inte sälja den. Men vad hade jag kunna lägga för utgångs pris på tradera tror du?

Du kan ju testa att lägga ut den för det lägsta priset du kan tänka dig. Sen avgör marknaden resten. Dock kan det bli problematiskt ju närmare 4-5000 kr man kommer för i den klassen kommer man ganska lätt över hyggliga Seamasters. Testa går alltid!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tyvärr innebär en nygjord service på klockan inte en dramatisk ökning i värdet på klockan (enligt min uppfattning). Skulle tippa att du får 2500:- för ett oservat exemplar som tickar på fint och kanske en tusenlapp till för ett nyservat ex med papper på servicen. Jag tycker du kan börja med att lägga upp en annons här på köp & sälj och se ifall någon är intresserad.
 

Jaguaren

Omega
Riktigt fin klocka. Om jag inte redan hade haft en Genève med cremevit tavla från 1969 så hade jag köpt den direkt av dig.

Ha det Blått !
 

Glusch

Cartier
Håller med tidigare talare om att klockan är otroligt fin. Däremot är den som sagt inte värd över 4-5k, vilket den endast möjligen är till rätt köpare. Hoppas det inte gör dig allt för besviken!
 
Tyvärr innebär en nygjord service på klockan inte en dramatisk ökning i värdet på klockan (enligt min uppfattning). Skulle tippa att du får 2500:- för ett oservat exemplar som tickar på fint och kanske en tusenlapp till för ett nyservat ex med papper på servicen. Jag tycker du kan börja med att lägga upp en annons här på köp & sälj och se ifall någon är intresserad.
Precis, inte så att du får hela servicekostnaden tillbaka utan mer att den blir lättare att sälja.
Fin klocka.
 
Topp