• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är rimlig leveranstid ?

Liggunderlag

Breitling
Hej! Beställde en klocka 15:e augusti och enligt försäljaren var det 2-5 veckors leveranstid på just den klockan då den inte fanns i lager. Det har idag gått exakt 5 veckor och jag har inte hört ett knyst från leverantören. Hur länge till bör man vänta?

Mvh
 

M.U

Rolex
Hej! Beställde en klocka 15:e augusti och enligt försäljaren var det 2-5 veckors leveranstid på just den klockan då den inte fanns i lager. Det har idag gått exakt 5 veckor och jag har inte hört ett knyst från leverantören. Hur länge till bör man vänta?

Mvh
Hör av dig? Kan ju vara så att den är skickad och det dimper ner en avi inom kort eller att dom i sin tur har problem från leverantör
 

Liggunderlag

Breitling
Förstår dig:( han var riktigt missnöjd men priset skilde så pass mycket via ad o uret att han ändå valde att vänta.
Så var tanken här oxå, för mig skiljer priset ca 3-4 tusen beroende på hos annan återförsäljare räknade med leverans inom 5 veckor i alla fall då det stod 2-5 veckor. Den dubbla tiden på det ifall det nu skulle bil så är inte värt väntan för dom pengarna känns det som
 

Willed

Cartier
2-Faktor
Så var tanken här oxå, för mig skiljer priset ca 3-4 tusen beroende på hos annan återförsäljare räknade med leverans inom 5 veckor i alla fall då det stod 2-5 veckor. Den dubbla tiden på det ifall det nu skulle bil så är inte värt väntan för dom pengarna känns det som

Jag har också hört om långa leveranstider. En annan sak är att det flesta butiker brukar matcha urets priser. Försök ring till dem och hör om leveransen och är den lång gå in till en ÅF så hjälper de dig säkert med klocka och pris. Lycka till! :)
 

PeterK

Omega
Är inte uret sk grå handlare? Jag antar att leveranstiden är lång pga att uret har inga klockor på lager utan köper från andra butiker/handlare runt om. Är cert. stämplade så garantin gäller?
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Är inte uret sk grå handlare? Jag antar att leveranstiden är lång pga att uret har inga klockor på lager utan köper från andra butiker/handlare runt om. Är cert. stämplade så garantin gäller?
Jo, de är "grå", men de har en del klockor på lager, men oftast bara enstaka av varje modell. Hugger man en sån får man den på några dagar, annars kan det ta ett tag innan de får tag på fler. Jag har köpt en klocka från uret, och certet är stämplat av den ursprungliga återförsäljaren (i Italien i mitt fall).
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jo, de är "grå", men de har en del klockor på lager, men oftast bara enstaka av varje modell. Hugger man en sån får man den på några dagar, annars kan det ta ett tag innan de får tag på fler. Jag har köpt en klocka från uret, och certet är stämplat av den ursprungliga återförsäljaren (i Italien i mitt fall).
Jag har handlat av flera gråisar på C24 och alla hittills har varit snabba med leverans. Men tipset är att välja en välrenommerad handlare som har klockan hemma! Dvs grön prick på tillgänglighet. EN gång har jag handlat av Uret. Det var en lång gång..... Dom är sega som tuggummi o klart den sämsta av dom jag beställt från. Antagligen kan dom vara snabba om dom har klockan hemma men det känns som att dom istort sett bara jobbar på att leta upp det men har köpt i efterhand och då måste dom ju få fatt i klockan till "rätt" pris för dom har ju redan sålt den. Antar att detta kan ta lite tid ibland. (Rätt ofta...)
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
kan man inte bara köpa klockan hos AD och pruta ner priset till ''uret'' nivåer?
Nu vet jag inte vad OP har beställt i det här fallet, men ibland finns det ingen AD. En del mindre märken har ingen i Sverige, och om tillverkaren har webbförsäljning så skeppar de inte till Sverige. Då är en gråhandlare ofta enda alternativet om man inte vill jaga begagnat.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Jag har handlat av flera gråisar på C24 och alla hittills har varit snabba med leverans. Men tipset är att välja en välrenommerad handlare som har klockan hemma! Dvs grön prick på tillgänglighet. EN gång har jag handlat av Uret. Det var en lång gång..... Dom är sega som tuggummi o klart den sämsta av dom jag beställt från. Antagligen kan dom vara snabba om dom har klockan hemma men det känns som att dom istort sett bara jobbar på att leta upp det men har köpt i efterhand och då måste dom ju få fatt i klockan till "rätt" pris för dom har ju redan sålt den. Antar att detta kan ta lite tid ibland. (Rätt ofta...)
Tja, jag handlade av uret just för att de hade den klocka jag var ute efter på lager, till ett rimligt pris. Hur de handlar i övrigt vet jag inget om, de verkar ange "2-5 veckor" för det mesta de inte har inne, och det känns ju som en ganska grov gissning...
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Nu vet jag inte vad OP har beställt i det här fallet, men ibland finns det ingen AD. En del mindre märken har ingen i Sverige, och om tillverkaren har webbförsäljning så skeppar de inte till Sverige. Då är en gråhandlare ofta enda alternativet om man inte vill jaga begagnat.
Och nej det brukar aldrig gå att nå samma priser. Jag köpte exempelvis en Tag heuer Carrera för 17k som listar 27500 hos AD. Jag lyckades pruta ned den till ca 23k hos den ADn men då det saknades 6 till så blev det C24. Skillnaderna är helt enkelt oftast för stora. Någon gång för vissa märken går det väl men generellt sett inte.
 

Liggunderlag

Breitling
Klockan jag köpt var en Oris Aquis titan med svart gummilänk vilket vara omöjligt att hitta här i sverige! Dom jag har hittat har varit med stållänk vilket inte är av intresse tyvärr. Var kan man finna denna klockan nånstans mer?
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Klockan jag köpt var en Oris Aquis titan med svart gummilänk vilket vara omöjligt att hitta här i sverige! Dom jag har hittat har varit med stållänk vilket inte är av intresse tyvärr. Var kan man finna denna klockan nånstans mer?
Är det denna finns den hos flera handlare på C24 Billigaste var 13600 plus 400 i frakt.
Screenshot_2019-09-18-20-36-52-120_com.chrono24.mobile.png
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Den modellen är det jag är ute efter. Har dock ingen erfarenhet av att handla från chrono24
Jag har väl köpt typ nio gånger från olika handlare och hittills inte haft några problem alls. Dock viktigt att gå på tillräckligt kända handlare med många och goda recensioner. Också bra att försöka välja sådana som har klockan hemma. Då brukar det ofta gå att pruta lite. Ibland bara frakten ibland ett par tusen kanske. (Beror förstås på pris, handlare o klockmärken). För en del märken typ TAG heuer är prisskillnaderna så stora att det är mer eller mindre självklart att handla från C24.
 

strider

Panerai
Nu vet jag inte vad OP har beställt i det här fallet, men ibland finns det ingen AD. En del mindre märken har ingen i Sverige, och om tillverkaren har webbförsäljning så skeppar de inte till Sverige. Då är en gråhandlare ofta enda alternativet om man inte vill jaga begagnat.
du kan ju testa att läsa lite så ser du att det är en speedy :), dvs lätt att köpa från AD
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
du kan ju testa att läsa lite så ser du att det är en speedy :), dvs lätt att köpa från AD
Du kan ju testa att läsa lite så ser du att det inte nämndes förrän efter mitt inlägg:
Klockan jag köpt var en Oris Aquis titan med svart gummilänk vilket vara omöjligt att hitta här i sverige! Dom jag har hittat har varit med stållänk vilket inte är av intresse tyvärr. Var kan man finna denna klockan nånstans mer?
... och att det var en Oris Aquis.
 
Topp